تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان
بایگانی
نویسندگان

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است


مصوبه منع واردات برنج به قشر آسیب پذیر جامعه لطمه زده است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالعلی بدری درخطبه های نماز جمعه این هفته گناوه افزود : براساس این مصوبه خانواده های کم درآمدی که توان خرید برنج گرانقیمت ایرانی را ندارند ناچارند مصرف برنج را از سبد غذایی خود حذف یا کم کنند . وی تصریح کرد: هدف مسئولان دولتی ونظام باید خدمت صادقانه به مردم باشد وشایسته است دولت، مرزنشینان را از مصوبه ممنوعیت واردات برنج خارجی مستثنی کند.

لینک خبر


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۴۹
روح الله علی بیگی

داستانی تلخ از فقر و محرومیت مرزنشینان به روایت آقای ناصر معظمی به نمایندگی از مردم مغان گرمی 


این ماجرا را امام جمعه محترم مرزنشین گرمی برای آقای استاندار بیان فرمودند 

امام جمعه محترم مرزنشین گرمی می‌فرمودند:

زنی وارد دفترم شد و گفت : بچه‌ام یک هفته بود مریض بود و از بس که پول دکتر نداشتیم بعد از یک هفته زجه و ناله فوت کرده و دو روز است جسدش در خانه مانده و الان هم پول کفن نداریم خواهش می‌کنم به خاطر خدا حداقل کفن و دفنش بکنید . من باور نکردم رفتم منزلشان و دیدم وضعیت اسفناک‌تر از آن چیزی است که تعریف می‌کردند و این خانواده یک هفته است که نان خالی هم برای خوردن نداشته‌اند و از نان خشکی که همسایه‌ها بیرون می‌گذاشتند استفاده می‌کرد ند....

( برگرفته از بخشی از نامه آقای ناصر معظمی به آقای توکلی نماینده مردم تهران در بحث مناطق آزاد )


*****

زیر خط فقـــر تو نان و پنیــری خـــــورده ای؟

کودکت را دست خالی سوی دکتر برده ای؟

زیر خط فقــر در سرمــــــا شبی خوابیده ای؟

دست پینه بستـــــه یک کارگـــر را دیده ای؟

زیر خط فقــر از درمانده گی خنــــدیــده ای؟

با شکست عزت نفست، مـدام جنگیـده ای؟

زیر خط فقر در سطل زبالــــه گشتــــــه ای؟

با خجـالت و نداری سوی خـــانه رفتــــه ای؟

زیر خط فقــــــر با فقر تفکــــــــر ساختــــی؟

زیر دست قلــــــدران زندگـی ات را باختـــی؟

مستاجـر بودی درون دخمه ای سرد و نمور؟

مادرت را دیـده ای که از دیابت گشتــه کـور؟

زیر خط فقــــــر اینجا صف کشیدند مردمـــان

هـــــی اضافه می شود جمعیت محتاج نــان

زیر خط فقر امشب کودکی جــان می دهــد

درد و رنجش را مـرگ پـــایـــان مـــــی دهد



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۲۲:۵۱
روح الله علی بیگی


هزینه گرفتن کارت الکترونیک مبادلات مرزنشینی و تمدید آن ، بیشتر از میزان دریافت سود یا امتیازی است که تا کنون مرزنشینان دریافت کرده اند .


کمک‌هایی که تا کنون توسط دولت محترم به مردم محروم مرزنشین و تعاونیهای آنان شده است بسیار ناچیز بوده و هنوز شاهد آنیم که درد فقر و محرومیت بر تن مرزنشینان مرهمی نداشته ، و روز به رزوز وضعیت معیشت مرزنشینان دشوارتر میشود . انتظار می رفت که دولت با صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزی امیدی تازه در دل مرزنشینان بوجود آورد تا شاید دردی از این مرزنشینان محروم التیام یابد اما متأسفانه و صد افسوس تنها هزینه ثبت نام و صدور و تمدید کارت های الکترونیکی به مردم تحمیل شد و با عدم حمایت از مرزنشینان و همچنین تعاونیهای آنان در سالهای اخیر و لغو برخی از امتیازات مرزنشینان در سال جاری ، امید مرزنشینان به یأس مبدل شد . هر چند تعاونیهای مرزنشینان طی سالیان گذشته هم به‌ درستی موردحمایت دولت‌ها قرار نگرفته بود که اگر به‌ درستی و متناسب با محرومیت مناطق مرزی اختصاص می‌یافت امروز شاید شاهد محرومیت و دشواری مردم در تأمین معیشت خود نبودیم ...



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۵۵
روح الله علی بیگی


آیـا همــه مـرزنشینــان بایــد از خـدمـات مرزنشینـی بهرمنــد بـاشنــد ؟


مردم پر درآمد ترین استان ایران هم عضو تعاونی مرزنشینان هستند


قانون هدفمند کردن یارانه ها در زمستان سال 1387 از سوی دولت نهم ارائه شد و در تاریخ 27 آذر 1389 رسماً اجرائی شد .


در مرحله اول این طرح 40500 تومان به ازای هر نفر در ماه و در مجموع  4000 هزار و 800 میلیارد تومان به حساب خانوارها واریز شد . اما میزان درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها از سال 1389 تا خرداد سال 1391 ، 30 هزار میلیارد تومان و میزان مصارف 62 هزار میلیارد تومان بود که این ارقام نشان دهنده کسری 32 هزار میلیارد تومانی بود . 


در مرحله دوم این طرح پرداخت یارانه ها از تاریخ 20 فروردین 1393 و با ثبت نام از متقاضیان آغاز شد . در این مرحله با مجوزی که از سوی مجلس شورای اسلامی در چارچوب تبصره 21 قانون بودجه سال 92 به دولت داده شد دولت را موظف کرد با ساز و کاری که مد نظر خودش است این مرحله را به انجام برساند لذا ثبت نام از متقاضیان در تاریخ 20 فروردین 1393 رسماً کلید خورد و در نهایت طبق نظر سنجی بعمل امده 2 / 91 درصد مردم ایران تمایل خود را برای دریافت یارانه اعلام کردند . روزنامه ایران خبر از ثبت نام حدوداً 22 میلیون خانوار ( نزدیک به 70 میلیون نفر ) داد . و طبق خبرگزاری تسنیم بر اساس اعلام آقای نوبخت تنها 5 / 7 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی در فاز دوم انصراف دادند . 


انصراف از یارانه ها در سال 1393 فراگیر شد . ابتدا در برنامه های تلویزیونی و پیامک های تلفنی و ... به این امر پرداخته شد و افراد متمکن را تشویق به انصراف از یارانه ها نمودند اما با گذشت زمان سخن از حذف اجباری یارانه های افراد پر درآمد و دهک های بالای درآمدی جامعه به میان آمد که بر همین اساس در لایحه بودجه سال 1395 سخن از حذف یارانه 24 میلیون نفر است حال در هر نقطه از کشور که سکونت داشته باشند . آقای مسعود پزشکیان نماینده مجلس نهم در این زمینه عنوان کرده بود مگر میشود در یک کشور 90 درصد ، نیازمند باشد ؟ یعنی در کشور ما 90 درصد زیر خط فقر هستند ؟


هدف از نوشته بالا و مقایسه آن با تعاونیهای مرزنشین این بود که با توجه به اینکه این شرکتها در نقاط مرزی تشکیل شده همه افراد اعم از ساکنین استانهای پر درآمد تا کم درآمد ، افراد غنی تا فقیر بعضویت این شرکتها درآمده و از مزایای آن بصورت یکسان برخوردار هستند این در حالی است که اهداف این تعاونیها حمایت از اقشار کم درآمد جامعه مرزنشین ، رفع معضل بیکاری ، توزیع کالای رایگان میان مردم محروم و... معرفی شده است . اما شاهد آن هستیم که هر شخص با هر وضع مالی با دریافت کارت الکترونیک مرزنشینی از خدمات آن به مانند افراد محروم استفاده می نماید. آیا این امر نیاز به برسی مجدد ندارد ؟ آیا دولت برای این طرح هم نباید ساز و کاری بیندیشد که محرومان واقعی ، بخصوص استانهای محروم و کم درآمد ، تنها از مزایای طرح برخوردار باشند ؟ 

                                                                        روح الله علی بیگی


 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۲۷
روح الله علی بیگی


اتحـادیه هـای مرزنشینـان


همراه

تلفن

آدرس

مدیر عامل

استان

ردیف

 

 

 ایلام میدان سعدی کوچه سلیمان خاطر

 غفور یارمحمدی

ایــــــــــــــــــــــلام

1

09188584249

8212767-0831

بلوار کارگر سه راه کوهساری

محمد سنجابی

کــــــــرمانشــــاه

2

09183806913

2264207-0871

سنندج خیابان امام بالاتر از استانداری

هیرش محمد پور

کـــــــــردستــــان

3

09141434460

32250857-044

ارومیه سرداران 2 ساختمان بهاران

دعا گو

آذربایجان غربــی

4

 

 

جلفا بازار آراز پلاک 254

سهرابی

آذربایجان شرقی

5

 

 

 

 

اردبیـــــــــــــــــــل

6

09111320378

33345882-013

رشت . خیابان نامجو 

انوش خوشحال

گیــــــــــــــــــــلان

7

09113951893

52353430-011

نوشهر بلوار سعدی پاساژ منصوری طبقه 2

پرویز خالق جو

غــــرب مازنـدران

8

09113553813

33345357-011

خیابان پاسداران کوچه رفیعی

سید علاءالدین ربیعی

شــرق مازنـدران

8

 

 

 

 

گلستـــــــــــــــان

9

09151840678

-

بجنورد فلکه بهداری خیابان بهارستان

محمد ولی رحمانی

خراسان شمالی

10

-

7266565-0511

مشهد بلوار کلاهدوز 27 پلاک 13

غلامحسین حلمی

خراسان رضــوی

11

 

 

 

الله نظر اسعد زاده

خراسان جنوبــی

12

-

3226088-0541

زاهدان خیابان امیر المومنین(ع)

محمد براهویی

سیستـــــــــــــان

13

 

 

 

 محمد ناخدائی

هــــــــرمــــــزگان

14

 

 

 

 غلامحسین هوشمند

بـــــــــوشهـــــــــر

15

 

 

 

 

شیـــــــــــــــــــراز

16

 

 

اهواز امانیه خیابان شهید سپهری

مهیب ناحیه

خوزستــــــــــــــان

17

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۴۵
روح الله علی بیگی


ذبیح الله پورشیب قهرمان ایران و جهان در رشته کاراته میباشند که این ورزشکار نامی ونام آشنا امروز عضو شرکت مرزنشینان مهران شدند . حضور این قهرمان مایه افتخار برای این شهرستان میباشد . برای این عزیز آرزوی موفقیت و سربلندی را از خدواند منان مسئلت داریم .


مدیریت تعاونی مرزنشینان مهران


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۵ ، ۲۲:۱۸
روح الله علی بیگی


این مطالب که برنج خارجی کیفیت ندارد تنها بهانه است

بحق رئیس انجمن وارد کنندگان برنج : اگر همین چهار کیسه برنج ارزان هم وارد کشور نشود که دیگر همه مردم قدرت خرید برنج کیلویی 7 هزار تومان برنج داخلی را نخواهند داشت . وی عنوان کرد: واردات برنج در حقیقت بازار  برنج را بالانس می‌کند. اگر همین مقدار برنج وارداتی هم نباشد که برنج ایرانی قیمتش بالاتر می‌رود اگر این گونه شود به ضرر تولیدکننده داخلی هم خواهد بود.

بحق اظهار داشت: من یک سؤال از آقایان دارم، برنج بعد از خودرو بیشترین تعرفه را دارد، این همه مسافت‌های طولانی را هم طی می‌کند، از طرفی از فیلترهای مختلف قرنطینه و استاندارد نیز می‌گذرد در چنین شرایطی چرا بازهم برنج ایرانی توان رقابت با برنج خارجی را ندارد؟؟ وی اضافه کرد: برنج ایرانی همتای برنج خارجی دو برابر برنج وارداتی قیمت دارد، نباید عدم مدیریت درست خود را بر مصرف کننده تحمیل کنیم، این مطالب که برنج خارجی کیفیت ندارد نیز تنها بهانه ای است برای فرار کردن از همین بحث سوءمدیریت . باید قبول کنیم که کسری تولید داخل داریم، ما تقریبا نصف مصرفمان را از تولید داخل تأمین می‌کنیم اما نیاز به واردات 50 درصد مابقی را داریم . بهتر است به جای این که این قدر حواس‌هایمان را متوجه واردات کنیم تلاش داشته باشیم تا کمی هزینه‌های تولید داخلی را کاهش دهیم، در حال حاضر در کشور هند بذری وجود دارد که یک ماه زودتر به وجود می‌آید و 30 درصد آب کمتر لازم دارد، چرا به فکر رفع مشکلات تولید نیستند و تنها به کیسه های واردات چشم دوخته‌اند . وی در رابطه با بحث لغو تحریم‌ها و تأثیر آن بر روی بازار برنج به نسیم گفت: لغو تحریم‌ها هیچ تأثیری بر روی قیمت برنج خارجی نخواهد داشت. زیرا برنج خارجی با ارز مرجع وارد می‌شود و ارز مرجع نیز روز به روز رو به افزایش است . وی بیان داشت: پیش بینی بنده این است که تا یک یا نهایت دو ماه آینده کل ثبت سفارشات به پایان برسد، حتی آن‌هایی که با اعتبارات اسنادی بوده است . رئیس انجمن واردکنندگان برنج گفت: آقایان مدعی هستند که تولید داخل زیاد است، از طرفی همیشه تقریبا 300 هزار تن برنج احتیاطی ذخیره می‌شود. برای ذخیره احتیاطی چرا از برنج داخلی استفاده نمی‌کنند؟ . وی افزود: مشکل دیگر تولید داخلی این است که زراع توقع دارند تا سریع و ظرف یک ماه محصولات خود را به فروش برسانند در صورتی که اگر قرار بود من واردکننده نیزهمین کار را بکنم بازار برنج نابود می‌شد. البته کشاورزان نیز حق دارند زیرا قشری زحمت کش هستند که می خواهند نتیجه زحمت خود را ببینند . بحق اضافه کرد: همه چیز به همان سوء مدیریت که اشاره کردم بازمی گردد الان در کشورهایی مانند هند و پاکستان سالانه 110 میلیون تن برنج تولید می‌شود و به خوبی بازار این مقدار برنج را مدیریت می‌کنند اما متأسفانه ما در مدیریت همین 1میلیون و 700 هزار تن مانده‌ایم . وی تأکید کرد: این مشکلات باید توسط دولت مدیریت شود که متأسفانه تا به حال این موضوع شکل نگرفته و مورد توجه قرار نگرفته است. وی در رابطه با کاهش قیمت برنج خارجی نیز گفت: محصولات در کشوری مانند هند خوب بوده و قیمت آن به طور مثال از 1300 دلار سال گذشته، امسال به 900 دلار رسید و کاهش قیمت برنج وارداتی نیز به همین دلیل است. بحق در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود برنج وارداتی با تفاوت قیمت زیادی در داخل کشور عرضه می‌شود، گفت: اصلا این گونه نیست و این از کم اطلاعاتی آقایان است، زیرا رقابت زیاد است و دست در واردات زیاد شده بنابراین اگر این اختلاف قیمت زیاد باشد از بازار حذف می‌شوند.

لینک خبر 


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۴۴
روح الله علی بیگی

سرفصل مطالب برخی سایتهای خبری

 

1- گــــــران شــــدن خـــــرما و برنج ایرانـــــی هــــدیـــــه پسا برجامـــــی دولت بــــه مردم 

2- دولت  اجازه ارزان شدن برنج را نمیدهد / بیش از 60 درصد مردم برنج خارجـــی میخورنـــــد

3- گرانـــــــی برنــج نتیجـــــه بــــــــــی توجهــــــی دولت  به هشــــــــــدار کارشنــاســان

---------------------------------------------------


توضیحات این وبلاگ :

با ممنوعیت واردات برنج خوراکی شاهد قیمت روبه افزایش برنج داخلی هستیم تا جائی که ارزانترین برنج تولید داخل در بازار هر کیلو  10 هزار تومان  و در مجموع هر کیسه ده کیلویی 100 هزار تومان بفروش میرسد . این در حالی بود که برنج هندی و برنج وارداتی که در سر سفره بسیاری از خانوادهها نقش بسزائی داشته و دارد با وجود هزینه های گمرکی ، حمل و نقل ، ترانزیت و اخذ مجوزهای بهداشت و هزار مجوز دیگر با قیمت حداکثر هر کیلو 4500 تومان بدست مصرف کننده میرسید و مردم محروم و قشر متوسط به پایین جامعه هم توان خرید آن را داشتند اما بجهت حمایت از تولیدات داخلی واردات برنج را ممنوع کردند تا ارزانترین برنج تولید داخل با کیلویی 10 هزار تومانبر سر سفره مردم بیاید آنهم با وجود این همه تورم و بیکاری که گریبان گیر مردم و اقشار محروم جامعه است .. بدین سبب خوشحالی تولید کنندگان را بدنبال داشته و هم اینک هم با عدم نظارت بر قیمتها قطعا شور و شعف و شادی آنان مضاعف تر هم میشود  .. 
 
متأسفانه اکنون که واردات برنج بکلی ممنوع شده است برخی مسئولین عزیز بجای بررسی موضوع ، و جلوگیری بی رویه گران شدن این کالای مورد نیاز مردم  گران شدن را به عواملی مثل دلالان و وارد کنندگان و ... ربط میدهند و اگر بگذارند گرانی برنج را هم به تحریم یا دولت قبل مرتبط میسازند . لذا اکنون که واردات برنج ممنوع شده است مردم انتظار دارند در کنترل قیمتها نظارت بیشتری بعمل بیاید.






موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۵ ، ۲۲:۵۷
روح الله علی بیگی

رئیس انجمن واردکنندگان برنج با تأکید بر اینکه سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در مورد ممنوعیت واردات برنج خوب بوده است، اظهار امیدواری کرد: ممنوعیت واردات برنج برای همه از جمله مرزنشینان، ملوانان و مناطق آزاد و ویژه هم اعمال شود سید احمد بحق در مورد دلیل افزایش واردات برنج در 4 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: به دلیل ممنوعیت واردات برنج از تاریخ 93.8.17 تا 94.9.4 حتی اگر میزان واردات برنج بیشتر شده باشد، نمی‌توان نتیجه گرفت که واردات برنج در 4 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.


به گزارش نگاه هستی خبر از رئیس انجمن وارد‌کنندگان برنج افزود: با توجه به ممنوعیت واردات برنج در 9 ماه از سال 94 و چند ماه پایانی سال 93 هر مقدار برنجی که در 4 ماهه ابتدای سال گذشته به کشور وارد شده، از ثبت سفارش‌های قبلی بوده است . وی با اشاره به نیاز یک میلیون و 350 هزار تنی برنج برای تأمین نیاز کشور از محل واردات تصریح کرد: بنابراین به طور متوسط باید ماهانه حدود 112 هزار تن برنج به کشور وارد شود که با توجه به واردات 236 هزار تنی برنج طبق آمار گمرک در 3 ماهه ابتدای امسال می‌توان گفت به طور متوسط حدود 78 هزار تن برنج به کشور وارد شده است . بحق با اشاره به محدودیت زمانی و ممنوعیت 4 ماهه واردات برنج گفت: طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولید داخل، واردات برنج از ابتدای مرداد (آغاز فصل برداشت) به مدت 4 ماه (تا پایان فصل برداشت) ممنوع اعلام شده است که واردکنندگان برنج از این اتفاق به شدت خوشحال هستند.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج تصریح کرد: واردکنندگان برنج از ممنوعیت در واردات برنج خشنود هستند، زیرا برنج داخلی در 4 ماه ممنوعیت واردات، فرصت عرضه و فروش پیدا می‌کنند و به این ترتیب دیگر واردکنندگان متهم به واردات بی‌رویه نمی‌شوند . وی با بیان اینکه سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در مورد ممنوعیت واردات برنج خوب بوده است، بیان داشت: ما امیدواریم که ممنوعیت واردات برنج در همه مناطق کشور اعمال شود و استثنائی هم در این مدت برای واردات این کالا توسط مرزنشینان، ملوانان و مناطق آزاد و ویژه اعمال نشود . بحق با تأکید بر اینکه ممنوعیت واردات برنج باید در سراسر کشور و برای همه رعایت شود، بیان داشت: به دنبال ممنوعیت واردات برنج و قبل از آغاز ممنوعیت واردات برنج طی نامه‌ای در تاریخ 95.5.3 انجمن واردکنندگان برنج از علی اکبر مهرفرد قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی درخواست کرد، تا ممنوعیت واردات برنج طی این 4 ماه به جز واردکنندگان، برای همه یعنی مرزنشینان، ملوانان و مناطق آزاد و ویژه هم اعمال شود.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج بیان داشت: پیرو درخواست انجمن و همچنین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت از تولید داخلی و تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ممنوعیت واردات در فصل برداشت، مهرفرد قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی با ارسال نامه‌ای به آقایان افخمی‌راد معاون توسعه روابط اقتصادی بازرگانی خارجی و کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از آنان درخواست کرد، تا ترخیص برنج از تمام مبادی ورودی حتی مرزنشینی، ملوانی، مناطق آزاد ویژه اقتصادی تحت هر عنوان و شرایطی حتی بدون انتقال ارز، گشایش اعتباری، حواله ارزی و سایر موارد مشابه از تاریخ 95.4.31 تا پایان فصل برداشت غیر مجاز اعلام شود . وی افزود: اما افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت با ارسال نامه‌ای به عسگری معاون امور گمرکی - گمرک ایران در این رابطه اعلام کرد که با توجه به مفاد قانونی چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری، صنعتی و همچنین اداره مناطق ویژه اقتصادی، واردات کالا‌ها از محل ارزش افزوده تعیین شده در مناطق به عنوان یک قانون خاص مشمول احکام قانون خود است . بحق با بیان اینکه از آنجا که ورود کالا و محصولات کشاورزی توسط مرزنشینان در چارچوب ماده 8 قانون ساماندهی مبادلات مرزی از شمول ماده 16 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مستثنی بوده، تصریح کرد: بنابراین طی آن نامه افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت به عسگری رئیس گمرک کشور اعلام کرد که واردات اقلام مذکور در چارچوب احکام قانونی خود استمرار یابد . رئیس انجمن واردکنندگان برنج با تأکید بر اینکه البته از ابتدای مرداد (آغاز ممنوعیت واردات برنج) تاکنون هیچ برنجی از مبادی ذکر شده ترخیص و به کشور وارد نشده است، گفت: انجمن واردکنندگان برنج درخواست دارد، تا قانون ممنوعیت واردات برنج برای همه یکسان اجرا شود و علیرغم اعلام سازمان توسعه تجارت مبنی بر اینکه واردات برنج در مناطق ویژه و آزاد و یا از طریق مرزنشینان و ملوانی دارای قانون خاص خود است، اجازه واردات طی 4 ماه ممنوعیت واردات برنج در این مناطق به آنها هم داده نشود . بحق همچنین اظهار داشت: در گذشته ماهانه 30 تا 40 هزار تن برنج از طریق قاچاق وارد کشور می‌شد که با کنترل مرزهای آبی میزان واردات برنج قاچاق هم کاهش یافته است.

لینک خبر


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۳۹
روح الله علی بیگی