تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان
بایگانی
نویسندگان

۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت کولبران در جلسه این فراکسیون خبر داد.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد : اخیرا فراکسیون مرزنشینان جلسه‌ای با حضور معاونان امنیتی و اقتصادی وزیر کشور و معاونان وزارت خارجه برای بررسی آخرین وضعیت استان‌های مرزی به خصوص کولبران برگزار کرد. وی اضافه کرد : در این جلسه تاکید شد که باید کولبری از بین رفته و راهکارهای مناسبی برای داد و ستد برای استان‌های مرزی در نظر گرفته شده تا آنها از این مواهب داد و ستد بهره گیرند. مالکی اضافه کرد : سردار ذوالفقاری مسئولیت پیگیری این موضوع را برعهده گرفت. مقرر شد وزارت خارجه هم با فعال کردن دیپلماسی اقتصادی شرایط را به گونه‌ای پیش برده که داد و ستدهای مرزی راه بیفتد. رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی همچنان گفت : این فراکسیون بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای با حضور رئیس مناطق آزاد به بررسی آخرین وضعیت مناطق آزاد تجاری می پردازد با این هدف که مناطق آزاد از شرایط فعلی خارج شده و اقدامات‌شان منجر به شکوفایی اقتصادی شود.

لینک خبر

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۰۰ ، ۲۰:۱۱
روح الله علی بیگی

ایلام - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جوانان مرزنشین ایلام باید صادر کننده کالا باشند، گفت: مرزنشینان غیور نباید به کارت مرزنشینی اکتفا کنند.

 

جوانان مرزنشین ایلام باید صادر کننده کالا باشند

 

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی روز سه شنبه در گفتگو با شبکه استانی ایلام اظهار داشت: مرزنشینان غیور انقلاب اسلامی در ایلام نباید اکتفا به کارت مرزنشینی کنند و ورود یک کالا آنها را قانع کند بلکه جوان مرزنشین می‌تواند صادر کننده شایسته ای باشد. وی گفت: مرزنشینی مردم استان ایلام می‌تواند فرصتی مناسب باشد برای توسعه تجارت با کشور عراق و توسعه صادرات فرصت‌های بی نظیری برای توسعه استان و کشور ایجاد می‌کند. وی تاکید کرد: مردم عزیز استان ایلام، شما فرصت‌های ارزشمندی در عرصه‌های مختلف دارید و منابع گاز زیر زمینی یکی از مهمترین فرصت‌ها است. وی یادآور شد: ما فکر می‌کنیم فرصت‌های خوبی با وجود داشتن ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی، ۱۶ دشت بزرگ و تنوع شرایط اقلیمی پیش روی مردم است که می‌تواند توسعه و اشتغال و رونق اقتصادی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

جلیلی اظهار داشت: تولید سالانه ۲۴ هزار تن گوشت قرمز و رتبه چهارم کشور، تولید ۹۰ هزار تن شیر و رتبه ۱۵ کشور، تولید گوشت مرغ و استعدادهای چشمگیر کشاورزی، زنبورداری و دامپروری از دیگر ظرفیت‌های ویژه این استان برای توسعه است. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صنعت و معدن با ایجاد کارخانجات و صنایع تبدیلی، پایین دستی و پتروشیمی می‌توان موجب منتفع شدن کشور شد زیرا این ظرفیت‌ها در ایلام وجود دارد. وی، توسعه گردشگری را بهترین فرصت برای مردم استان برشمرد و گفت: همجواری استان ایلام با عراق و در مسیر اربعین و عتبات عالیات قرار گرفتن، فرصت بزرگی برای اقتصاد ایلام است، استانی که چنین فرصت‌های ارزشمند دارد می‌تواند منشأ جهش باشد. وی اضافه کرد: اگر خواهان جهش ایران در چهار سال آینده هستید باید بدانید که جهش ایران بدون جهش روستاها و شهرها ممکن نیست، اگر دم از فرصت جهش ایران می زنید باید هر روستا به سلول جهش کشور مبدل شود. جلیلی اظهار داشت : حماسه هشت سال دفاع مقدس مردم استان فراموش نشدنی است، برای من ایلام سرشار از خاطره‌ها است و بارها از ایلام تا چوار پشت وانت‌ها برای شرکت در عملیات‌ها می‌رفتیم . وی اضافه کرد: ایلام استانی است که بارها مورد حمله هوایی قرار گرفت اما مردم آن شجاعانه ایستادند. وی گفت: خاطرات نماز جمعه سال ۶۵ و حضور مردم ایلام در ۱۰ تیر سال ۶۵ در آزادسازی مهران، خلق حماسه‌ای بزرگ و بیادماندنی است.

لینک خبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۰۰ ، ۲۰:۰۸
روح الله علی بیگی