تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان
بایگانی
نویسندگان

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

جناب نمکی با این تیتر خبرها نمک به زخم مرزنشینان  نپاشید 

( اقدامات دولت تدبیر و امید برای مرزنشینان بی سابقه است )

سوال : منظور شما کـدام اقدامـات بـی سابقـه است دقیقـا ؟؟


به گزارش خبرنگار ایرنا ، سعید نمکی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان اظهار داشت : قطعا امنیت پایدار در قسمت های مرزی جز با امنیت مرزنشینان میسر نخواهد شد . وی افزود : یکی از اهداف و اولویت های دولت اینکه مرزنشینان برخورداری داشته باشیم چون مرزنشین برخوردار نمی گذارد ناامنی مرزی بوجود آید . معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد : باید تلاش کنیم معیشت مرزنشینان تامین و این قشر به گونه ای آبرومند و در وضعیت مناسب زندگی کنند . نمکی با بیان اینکه سایر مشکلات موجود مرزنشینان به صورت جدی پیگیری می شود، یادآور شد: توسعه کشاورزی و استفاده درست از ظرفیت های مرزی باید با جدیت دنبال شود . وی در ادامه به ظرفیت های فرهنگی موجود در کردستان نیز اشاره کرد و گفت : فرهنگ جزیی از زندگی مردمان یک سرزمین است که در قرن های متوالی شکل گرفته است . وی با بیان اینکه این غنای فرهنگی استان کردستان بزرگترین پشتوانه مردمان این دیار است، اضافه کرد : بزرگترین پشتوانه توسعه کردستان همین فرهنگ عمیق و غنی است . معاون سازمان برنامه و بودجه کشور دومین نقطه قوت ارزشمند توسعه کردستان را نیروی انسانی توسعه یافته دانست و اظهار داشت : انسان توسعه یافته هدف غایی توسعه به شمار می رود و وجود او پشتوانه توسعه عظیم این استان در آینده است . وی از مدیران و مسئولان کردستان خواست از این ظرفیت و پتانسیل به عنوان یک بضاعت و توان عظیم توسعه ایی بهره بگیرند ضمن اینکه امنیت موجود در استان را از مسایل مهم دانست و یادآور شد: همدلی که در میان نیروهای نظامی و امنیتی وجود دارد در بسیاری جاها مشاهده نمی شود . معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه به مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش استان و کشور نیز اشاره کرد و افزود : آموزش و پرورش یک عرصه مهم ملی است که با مشکل عمده و اساسی روبرو است . نمکی با بیان اینکه ساختار آموزش و پرورش در کشور معیوب است، اضافه کرد: باید به جای تعمیر یا ساخت مدارس دارای کمتر از 10 دانش آموز در استان ها به ساخت مجتمع های بزرگ آموزشی برای تعداد زیادی دانش آموزان اقدام کنیم . وی از مسئولان آموزش و پرورش کردستان خواست در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند و گفت: ما نیز در مرکز از هیچ کمکی برای تحقق این مطالبه مهم دریغ نخواهیم کرد . وی یادآور شد: در عصر حاضر این تفکر که دانش آموز زنگ مدرسه را باید در خانه بشنود قدیمی شده و در هیچ جای دنیا سرمایه ها اینگونه دور ریخته نمی شود . معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت زیست محیطی کردستان نیز اشاره کرد و افزود: آلاینده های صنعتی زیست محیطی در کردستان به گستردگی برخی استان های کشور نیست . نمکی با بیان اینکه کردستان پتانسیل بالایی برای مسایل تنوع زیستی دارد، اظهار داشت: باید تلاش کنیم به جای افزایش محیطبان ، زیستگاه ها را هوشمند کنیم و برای همین منظور امیدواریم یک منطقه در کردستان را به صورت پایلوت به سیستم کنترل هوشمند مجهز کنیم.

بودجه 97 بر مبنای اشتغال فراگیر و رفع فقر برنامه ریزی شده است 
رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این جلسه با اشاره به برنامه ریزی دولت در زمینه کاهش فقر در جامعه گفت: رئیس جمهوری در دفاع از بودجه سال 97 اعلام کردند این بودجه بر مبنای ایجاد اشتغال فراگیر و رفع فقر برنامه ریزی شده است . حمید پوراصغری اظهار داشت: در سیاست های کلی که اقتصاد مقاومتی به آن تاکید کرده از ظرفیت هدفمندی یارانه ها برای رفع فقر و ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه استفاده شده است . وی تامین معیشت، اشتغال، مسکن، امنیت غذایی و حمایت تحصیلی و پوشش بیمه اجتماعی را از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش فقر در جامعه اعلام کرد . پوراصغری همچنین به ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اشاره کرد و یادآور شد: 150 هزار فرصت شغلی برای مددجویان و عشایر زیر پوشش نهادهای حمایتی و بنیاد شهید در کشور ایجاد می شود.

لینک خبر 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۰۴
روح الله علی بیگی

به گزارش خبرنگار مهر، سلام امینی روز سه شنبه در جریان بازدید از این مرز با تقدیر از مسئولان استان و به ویژه استاندار برای پیگیری تصویب این مرز اظهار داشت: امیدواریم هرچه سریع تر زیرساخت های مورد نیاز این نقطه مرزی مهیا و موافقت طرف عراقی را با ایجاد این نقطه مرزی جلب کنیم.

وی افزود: راه اندازی مرز جدید در چنگوله – شهابی یک فرصت جدیدی برای ایران و عراق است که بنا به ضرورت در مواقعی همچون اربعین که حجم عظیمی از زوار در 2 کشور تردد دارند، ضرورت بیشتری می‌ یابد . وی تاکید کرد: راه اندازی بازارچه مرزی در این نقطه از مطالبات مردم منطقه و فرصتی برای توسعه روابط تجاری با عراق بوده و باید برای ایجاد آن تلاش بیشتری شود . امینی اضافه کرد: جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان و ممانعت از پدیده حاشیه نشینی از اصلی ترین اهداق رونق دادن به نقاط مرزی است تا بتوان از این طریق فعالیت های اشتغالزا و تجاری و بازرگانی را در مرزهای کور ایجاد کرد . وی ادامه داد: با توجه به تصویب ایجاد مرز چنگوله در هیئت دولت و ابلاغ آن، مسئولان استان ایلام باید برای تکمیل زیرساخت های مورد نیاز آن اقدام لازم را انجام دهند. نماینده مردم ایلام، مهران ، ملکشاهی ، ایوان، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت : راه دسترسی به این بازارچه در حال احداث بوده و راه اصلی آن در حال پیمان سپاری است ولی نیاز داریم با تزریق اعتبار بیشتر سرعت کار را بالا ببریم تا پیش از ایام اربعین بتوانیم از این ظرفیت نیز برای انتقال زائران عتبات عالیات بهره بگیریم.

لینک خبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۰۹
روح الله علی بیگی

با توجه به تغییراتی که دولتمردان دولت یازدهم و دوازدهم در آئین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به مبادلات مرزنشینان و تعاونیهای آنها در چند سال گذشته ایجاد نمودند نبلکه شاهد بهبود وضعیت مرزنشینان نبوده ایم بلکه همانطور که مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونیهای مرزنشینان اعلام نمودند از حدود 500 تعاونی مرزنشینان در این دولت بیش از 400 تعاونی یا تعطیل یا ورشکسته شده اند 


ـ نمیشود در پایتخت در پشت میز نشست و با صدور و امضاء بخشنامه ها و آئین نامه هایی که معلوم نیست چه سود و مزایایی برای مرزنشینان دارد زندگی و معیشت مردم محروم مناطق مرزی را مدیریت نمود !

ـ دولت اگر واقعا قصد دارد به معیشت مرزنشینان کمک نماید ، بجای حذف مالیات تعاونیهای آنان نمی آید و مالیات را از 2 درصد به 30درصد افزایش نماید 

ـ دولت اگر واقعا بدنبال حمایت از مرزنشینان است چرا واردات کالاها با صرفه اقتصادی را برای تعاونیهای مرزنشینان ممنوع و کالاهایی در لیست واردات آنها قرار داده است که بیشتر بنظر تحقیر مرزنشینان و تعاونیهای مرزنشین است تا کمک به معیشت آنها . 

ـ واقعا اگر قصد حمایت از مرزنشینان را دارند طرحی ارائه نمیدهد که به اسم کارت الکترونیک و تمدید کارت الکترونیک هر دو سال یکبار مبلغ 100 هزار ریال از مرزنشینان اخذ نمایند و البته هنوز شفاف سازی هم نشده است که درآمد شرکت صادر کننده این کارتها از محل صدور کارت الکترونیک مرزنشینان و تمدید آنها تا کنون چقدر بوده است . 


چند راهکار ساده

1ـ اصلاح ماده 133 قانون مالیتهای مستقیم و قرار گرفتن مرزنشینان و تعاونیهای مرزنشین در زمره تعاونیهای که از صد درصد معافیت مالیاتی برخوردار می باشند 

2ـ پیگیری مصوبه فروش سوخت مرزنشینان و اصلاح قیمت آن ، بنوعی که دیگر استانها مرزی کشور که همسایه کشورهای نفت خیز هستند ،بتوانند از مزایای آن برخوردار باشند که این طرح در استان ایلام تا کنون اجرا نشده است 

3ـ صادرات کالا صرفاً در قالب تعاونیهای مرزنشینان در بازارچه های مرزی  

4ـ اصلاح لیست واردات کالاهای مرزنشینان به حالت سابق ( قبل از سال 1395) 

5ـ حذف هزینه تمدید کارت الکترونیک مرزنشینان و رایگان نمودن تمدید کارتهای

6ـ پرداخت تسهیلات با سود و بهره پایین به تعاونیهای مرزنشینان جهت انجام طرحهای صنعتی یا تولیدی یا ... 


در غیر این صورت بنظر اینجانب بعنوان یک مرزنشین با این مصوبات شاهد هیچ تغییری نخواهیم بود 


   

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۷ ، ۰۲:۰۸
روح الله علی بیگی

رئیس هیئت مدیره تعاونی لنج‌داران و حمل‌و‌نقل دریایی استان بوشهر با اشاره به افزایش سهمیه کالای ملوان از 10 میلیون تومان به 15 میلیون تومان گفت: این رقم جوابگوی نیازهای ملوانان و لنج‌داران نیست. حتی 30 میلیون تومان هم رقم خوبی برای ما نیست با این حال ، هر ملوان با آن نهایتا می‌تواند 4 قلم جنس برای خود بیاورد هفته گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس قوه مجریه ؛ اصلاحیه آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی (لنج تجاری) و ساماندهی و نوسازی آنها را برای اجرا ابلاغ کرد. در همین زمینه سیدعلی موسوی گمارانی (رئیس هیئت مدیره تعاونی لنج‌داران و حمل‌و‌نقل دریایی استان بوشهر) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، به ارزیابی این اصلاحیه و به‌طور کلی، تاثیرات اجرای آن بر روی زندگی لنج‌داران، ملوانان و مردم ساکن بنادری که به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم حیات‌شان وابسته به ارمغان سفر دریانوردان یا همان ته‌لنجی‌ها است، پرداخت.

15 میلیون تومان پیشنهادی دولت، جوابگوی نیاز ملوانان و لنج‌داران نیست

وی توضیح داد: در اصلاحیه اخیر بر این آیین‌نامه قرار شده سوخت به‌قیمت ارزان‌تر در اختیار لنج‌ها قرار بگیرد یعنی به‌ نرخ داخل کشور در حوزه آب‌های داخلی کشور.  موسوی سپس با اشاره به افزایش سهمیه کالای ملوان از 10 میلیون تومان به 15 میلیون تومان گفت: این رقم جوابگوی نیازهای ملوانان و لنج‌داران نیست. حتی 30 میلیون تومان هم رقم خوبی برای ما نیست با این حال، هر ملوان با آن نهایتا می‌تواند 4 قلم جنس برای خود بیاوردوی افزود: تعدادی از دست‌اندرکاران سفرهای دریایی، در ازای میزان اندک سهمیه‌ها و متعاقبا سود پایینی که از آن حاصل می‌شود پیشنهاد افزایش کرایه‌های حمل‌و‌نقل دریایی را داده‌اند. اما به‌نظر من این کار بی‌فایده است چراکه گرانی کرایه‌ها به گرانی‌های دیگر دامن می‌زند. بعلاوه تا کجا ما می‌خواهیم کرایه بار را افزایش بدهیم. این راه جوابگو نیست. در چنین شرایطی، بیشترین فشار به ضعیف‌ترین اقشار مردم وارد می‌شود.

با اجرای آیین‌نامه، بسیاری از مردم مهاجرت خواهند کرد

وی تاکید کرد: این آیین‌نامه تاکنون به‌صورت کجدار‌ و‌ مریز در حال اجرا بوده است. اما اگر بعد از این ابلاغیه، به‌طور کامل اجرا شود مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد خواهد شد. دور از ذهن نیست که با اجرای کامل این مصوبه و گسترش کسادی، بسیاری از مردم مهاجرت کرده، و یا کار اجدادی‌شان را در لنج رها کرده و به کارهای دیگری روی بیاورند. مسئولان باید این نکته را در نظر داشته باشند که مردم استان بوشهر، به‌خصوص شمال آن (گناوه، دیلم، ریگ) به‌خاطر فقدان صنعت و کشاورزی، به‌شدت به ته‌لنجی‌ها وابسته هستند.

آیین‌نامه به‌دلیل فقدان زیرساخت گمرکی، قابلیت اجرا ندارد

موسوی با اشاره به فقدان زیرساخت‌های گمرکی مناسب در استان بوشهر، اظهار داشت: این آیین‌نامه قابلیت اجرایی ندارد چراکه زیرساخت لازم ندارد. اصلا تاسیسات گمرکی استان بوشهر تا این اندازه پیشرفته نیست که بتواند برنامه مورد نظر دولت را اجرا کنند. موجب کندی بسیاری در کار لنج‌ها خواهد شد و آنها برای ترخیص کالاهایشان باید حداقل سه‌‌ماه در نوبت بمانند. همین الان هم در موارد بسیاری، کالاها 40 روز در گمرکات باقی می‌مانند. در بسیاری اوقات، مواد غذایی وارد شده، به‌دلیل توقف دراز مدت در گمرک فاسد می‌شوند. خود بندر گناوه، که گمرک آن از همه پیشرفته‌تر است هیچ زیرساخت مناسبی ندارد چه برسد به بنادر گمرکی کوچکی مثل دلوار، دیر و...

سیاست‌مداران لنج‌های سنتی را هم در زمان سیاست‌گذاری درنظر بگیرند

به‌اعتقاد وی، از لحاظ زیرساخت‌های تاسیساتی، گمرکات سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان وضعیت بهتری دارند؛ لنج‌های مدرن و فلزی در این نقاط بسیار بیشتر هستند و تجار نیز عموما ترجیح می‌دهند بارهای صادراتی خود را با لنج‌های فلزی بفرستند نه با لنج‌های سنتی، چراکه لنج‌های قدیمی نمی‌توانند کالاها را در قالب کانتینر حمل کنند و به‌صورت فله بار می‌گیرند. سیاست‌مداران هم در موقع تنظیم چنین آیین‌نامه‌هایی بیشتر لنج‌های مدرن و مجهز این مناطق را در نظر می‌گیرند و متوجه وضعیت لنج‌های سنتی جایی مثل استان بوشهر نیستند . وی تاکید کرد: این آیین‌نامه برای لنج‌داران سه استان یادشده فواید بیشتری دارد چراکه بنادر و گمرکات آنها مجهز هستند و خود لنج‌‌ها نیز کار صادرات انجام می‌دهند. آنها تا پیش از این مصوبه ته‌لنجی نداشتند اما اکنون سهمیه ته‌لنجی نیز برای آنها منظور خواهد شد.

ته‌لنجی، چشم امید مردمان شمال استان بوشهر است

موسوی سپس به وضعیت کلی لنج‌ها در استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: 90 درصد لنج‌ها در این استان زیر 100 تن هستند و ظرفیت بسیار محدودی برای حمل‌و‌نقل کالا دارند. به‌دلیل قدیمی بودن لنج‌ها، ماهانه بین 2 الی 4 تلفات لنجی داریم. به‌دلیل همین کهنگی، صادرات و واردات به لنج‌های سنتی تعلق نمی‌گیرد و از همین روی، تنها چیزی که برای دریانوردان بوشهر باقی می‌ماند، ته‌لنجی است. در واقع، سود ناشی از ته‌لنجی، چشم امید مردمان شمال استان بوشهر استرئیس هیئت مدیره تعاونی لنج‌داران و حمل‌و‌نقل دریایی استان بوشهر در پایان، تصریح کرد: بهتر است سیاست‌مداران پیش از شکل‌گیری اعتراضات و تحصنات مردم، رقم پیشنهادی 30 میلیون تومان را بپذیرند چراکه تمامی دریانوردان به 15 میلیون تومان اعتراض دارند. اگر می‌خواهند کل آن را اجرا کنند حداقل رضایت داده و مبلغ 15 میلیون تومان سهمیه کالای ملوان را به 30 میلیون تومان برسانند.

لینک خبر 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۷ ، ۰۱:۲۴
روح الله علی بیگی


دارندگان کارت الکترونیک مرزنشینی در استان ایلام زیاد خوش بین نباشند دولت هیچ طرح و برنامه و تسهیلاتی برای مرزنشینان ایلام ندارد . آنگونه که در رسانه ها تیتر میکنند و اعلام میکنند خبرهای خوش برای مرزنشینان در راه است باید بگویم " هیچ خبری در راه نیست " تمام امتیازات و مصوبات اخیر تنها مختص 4 استان مرزی میباشد . خبر خوش برای دولت در راه است چرا که موعد تمدید کارتهای الکترونیک رسیده و هر خانوار محروم باید مبلغ ده هزار تومان باز بابت تمدید این کارتها پرداخت کنند  


  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۷ ، ۲۲:۲۲
روح الله علی بیگی


ساعت24-با تصمیم دولت قرار است فعالیت کولبری زیرنظر گمرک انجام بگیرد و مرزنشینان با استفاده از کارت های کولبری می‌توانند فعالیت‌های تجاری خود را انجام دهند . بر اساس اعلام فرمانداری شهرستان پاوه، فعالیت کولبری در مرز شوشمی تا اواخر هفته جاری از سرگرفته می‌شود . فعالیت کولبری در مرز شوشمی از مهر ماه سال گذشته متوقف شده بود و تصمیم گیری برای کولبری از مرداد ماه سال گذشته به کمیسیون اقتصادی هیأت دولت واگذار شد و مسئولیت رسیدگی به آن به گمرک واگذار شد . با تصمیم دولت قرار است فعالیت کولبری زیرنظر گمرک انجام بگیرد و مرزنشینان با استفاده از کارت های کولبری می‌توانند فعالیت‌های تجاری خود را انجام دهند.

لینک خبر


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۱۹
روح الله علی بیگی

راه نو- به موجب این اصلاحیه، استانداری‌های مشمول این آیین نامه می‌توانند پس از تأمین زیرساخت های لازم، نسبت به جابجایی بازارچه‌های مصوب در آیین‌نامه در محدوده شهرستان‌های ذی‌ربط اقدام نمایند . همچنین کوله‌برانی که تا قبل از ابلاغ این تصویب‌نامه دارای سه سال اقامت در روستاهای حدفاصل در فاصله حداکثر (20) کیلومتری از نقطه صفر مرزی در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه و حداکثر (50) کیلومتری صفر مرزی در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند، می‌توانند برای واردات اقلام تعیین شده از تخفیف سود بازرگانی ماهانه به مبلغ 7 میلیون ریال و برای هر خانوار مرزنشین مشمول حداکثر تا سقف 28 میلیون ریال بهره‌مند گردند . سقف کلی میزان تخفیف یاد شده حداکثر 42 هزار میلیارد ریال در سال خواهد بود که متناسب با تعداد مرزنشینان شناسایی شده تخصیص می‌یابد . عمده‌فروشی، حمل یا خروج تجمیعی و تجاری کالاهای وارداتی از شهرستان‌های مشمول این آیین‌نامه به سایر نقاط استان مربوط و کشور ممنوع می‌باشد و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است نسبت به شناسایی و کنترل محورهای خروج کالا از شهرستان‌های مشمول اقدام نماید.


موافقت دولت با اصلاح آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی

همچنین با تصویب هیأت وزیران، آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از 500 تن (لنج تجاری) و ساماندهی و نوسازی آنها اصلاح شد . این شناورهای دریایی در صورت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بودن ملوانان شاغل در آن شناور، مجازند در هر سال برای هر شناور و هر ملوان حداکثر شش نوبت و در هر نوبت به ازای هر ملوان تا سقف 150 میلیون ریال از معافیت ملوانی شامل معافیت از پرداخت حقوق ورودی و سایر وجوهی که به موجب قانون و مقررات، گمرک مسئول وصول آن است، استفاده نمایند . حمل کالا از مبدأ بنادر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و دریای عمان به گمرکات مجاز به اعمال مقررات ملوانی صرفاً در خصوص شناورهای دریایی سنتی زیر 500 تن مشمول تخفیف مجموع سود بازرگانی به میزان 20 درصد می‌باشند. مزایا و تسهیلات این آیین‌نامه شامل شناروهای با ظرفیت کمتر از (500) تن که تاریخ گواهینامه ثبت موقت آنها قبل از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این آیین‌نامه به تأیید سازمان بنادر و دریانوردی رسیده باشد، می‌گردد . دولت همچنین مالکان شناورها را موظف کرد طبق برنامه زمان‌بندی اعلامی از سوی کمیته متشکل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت نفت، نسبت به نصب سامانه فنی ردیاب برای کنترل مصرف سوخت بر مبنای مسافت طی شده و نظارت بر ترددهای دریایی اقدام نمایند.


پرداخت تسهیلات بانکی برای نوسازی و جایگزینی خودروهای تجاری فرسوده 

هیأت وزیران با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر پرداخت تسهیلات بانکی برای نوسازی و جایگزینی خودروهای تجاری فرسوده موافقت کرد . به موجب این تصمیم، سیستم بانکی مجاز است طی سال‌های 1397، 1398 و 1399 به ترتیب مبالغ 60 هزار، 70 هزار و 80 هزار میلیارد ریال منابع جهت خرید خودروهای تجاری داخلی حداقل به میزان 30 درصد قیمت تحویلی به متقاضیان معرفی شده از سوی خودروسازان داخلی و بازپرداخت تسهیلات حداکثر طی 5 سال اعطا نماید.

لینک خبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۵۵
روح الله علی بیگی

نوبخت


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: دولت قصد دارد با ایجاد سامانه مناسب مشکل کولبران و مرزنشینان را حل کند که جمع‌بندی این دستور روز یکشنبه در هیأت دولت مطرح می‌شود.

لینک خبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۴۹
روح الله علی بیگی

طبق اعلام گمرک، صرفا شرکت‌های تعاونی مرزنشینان و پیله وران دارنده کارت معتبر مجاز، به اظهار کالا در بازارچه های مرزی هستند . به گزارش آرمان اقتصادی گمرک ایران با صدور بخشنامه ای اعلام کرد: صرفا شرکت‌های تعاونی مرزنشینان و پیله وران دارنده کارت معتبر مجاز به اظهار کالا در بازارچه های مرزی هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۲۰
روح الله علی بیگی



رستمی مال خلیفه گفت: تغییراتی حجم کالاهای وارداتی مرزنشینان پیشنهاد داده ایم، مثلا برنج که کالای پرخریداری است، هم حجم کمی دارد و تاکید شده است این حجم به ۴۰ تا ۵۰ کیلو برسد .

اصلاحیه فهرست اقلام مجاز برای واردات توسط مرزنشینان به هیات دولت رفت . یعقوب رستمی مال خلیفه با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: بعد از برگزاری چندین جلسه در کارگروه ماده ۱۲ بالاخره فهرست جدید اقلام مجاز برای و.اردات توسط تعاونی های مرزنشین مشخص شد . مدیر کل دفتر تعاونی‌های توزیعی در توضیح این مطلب افزود: پیشنهاداتی با هدف بهبود وضعیت مرزنشینان ارائه شد و از میان اقلام وارداتی ۴۰ قلم کالا با رای تمامی اعضا و ۴ تا ۵ قلم کالا با رای اکثریت اعضا تعیین و از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تایید به هیات دولت ارائه شده است . وی درباره کیفیت این تغییرات گفت:فهرست اقلام تغییر چندانی نکرده اما سعی کردیم موضوع را به صورت منطقه ای مورد بررسی قرار دهیم به عبارت دیگر با توجه به کالاهایی که کشورهای همسایه رد هر مطنقه دارند و در ایران مشابه داخلی ندارد و یا مشابه داخلی آن کفاف مصرف را نمی دهد، اولویت هایی تعیین شده است . 

رستمی مال خلیفه اضافه کرد: به عنوان مثال در گیلان،به دلیل بی نیازی از ورود برنج، حبوبات را به فهرست اضافه کردیم یا در خراسان شمالی ، دام را اولویت اصلی اعلام کرده ایم . او با اشاره به اینکه گمرک اعلام کرده است به صورت منطقه ای نمی تواند فعالیت را رصد کند، اضافه کرد: با توجه به این محدودیت ما موضوع را کلان دیدیم اما خودمان اولویت های منطقه ای را اعلام می کنیم . او ادامه داد: در شرایط کنونی مرزها با محدودیت روبرو هستند از این رو تعاونی های مرزنشین با توجه به این شرایط بهترین ابزار برای مدیریت مبادلات در مرزها هستند . او تاکید کرد:مرزنشینان با این اقلام کنونی سودآوری چندانی ندارند ، بررسی ها نشان می دهد از سال گذشته تا کنون ۵۰۰ هزار نفر که اعتبار کارت مرزنشینی شان تمام شده است، برای تمدید اقدامی نکرده اند و اگر این وضعیت ادامه یابد زحمات کنونی از میان می‌رود چرا که تلاش فراوانی برای شناسایی و ساماندهی مرزنشینان انجام شده است . وی با ابراز امیدواری نسبت به دید مثبت دولت به اقلام تعاونی ها درباره جزییات بیشتر در این زمینه گفت: در مصوبه قبل از سال ۱۳۹۵ میزان معافیت کالاهای وارداتی صد در صد برای اقلام مصرفی و غذایی و ۵۰ درصد برای لوازم برقی و خانگی بود که این رقم به ۷۰ درصد و ۲۰ درصد رسیده است . رستمی مال خلیفه در توضیح این مطلب ادامه داد: پیشنهاد ما بازگشت به شرایط پیشین است . وی گفت: تغییراتی نیز در حجم کالاهای وارداتی پیشنهاد داده ایم، مثلا برنج که کالای پرخریداری است، هم حجم کمی دارد و تاکید شده است این حجم به ۴۰ تا ۵۰ کیلو برسد .


لینک خبر 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۱۰
روح الله علی بیگی