تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان
بایگانی
نویسندگان

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه،  بهرام دارابی در اولین جلسه ی کارگروه صادرات غیرنفتی و روابط خارجی، اظهارداشت : تامین سهمیه سوخت برای مردم ۶ شهرستان مرزی استان خبرخوبی است که آخرین قیمتی که وزارت نفت برای استان های کرمانشاه و کردستان در نظر گرفته است، یک هزار و پنجاه تومان است که قیمت آن از این مقدار نیز تقلیل یافت.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه استان ایلام قیمت سوخت را هشتصدو پنجاه تومان پیشنهاد کرد ، افزود: ما ۹۱ هزار خانوار در ۶ شهرستان مرزی را برای استفاده از سوخت مرز نشینی معرفی کرده ایم که سرپرست های خانوار مرزنشین به تعداد سهمیه ای که وزیر نفت می دهد می توانند استفاده کنند . دارابی اظهار داشت: آخرین مسئله ای که استان های کرمانشاه وکردستان باید در این زمینه انجام بدهند برای تامین سوخت مرزنشینان ،  تعاونی مرزنشینی کارگروه واجد شرایط تشکیل داده تا مرزنشینان که سال ها از این سهمیه محروم بودند بتوانند استفاده کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۲۱:۳۶
روح الله علی بیگی


به گزارش قدس آنلاین، حشمت عسگری اظهار داشت: خوشبختانه پس از پیگیری‌های متعدد موضوع صادرات سوخت توسط مرزنشینان استان تصویب شد . وی گفت: در جلسه‌ای که به همین منظور برگزار شد موضوع صادرات سوخت توسط مرزنشینان استان ایلام در کمیسیون مرکزی ماده ۲ در وزارت نفت مطرح و مصوب شد . معاون اقتصادی استاندار ایلام تصریح کرد : تعاونی‌های مرزنشینان روستاهای در عمق ۲۰ کیلومتری مرز می‌توانند از ابتدای اردیبهشت از این ظرفیت برخوردار شوند. وی ادامه داد: لازم به ذکر است که سوخت با قیمت مصوب کمتر از فوب خلیج فارس در اختیار تعاونی‌ها و کارگزاران قرار خواهد گرفت و پس از پرداخت مالیات و هزینه حمل و اعمال سود تعاونی به قیمت فوب صادر می‌شود.

عسگری بیان کرد: در استان بیش از ۶۰ هزار خانوار یعنی بیش از یک سوم خانوارهای استان مشمول این طرح خواهند بود که این تصمیم در راستای تقویت معیشت مرزنشینان، کاهش مهاجرت و کاهش قاچاق سوخت در مناطق مرزی اتخاذ شده است . وی گفت: قیمت هر لیتر در حدود ۱۰۰۰ تومان و سرانه هر خانوار ۱۵۰۰ لیتر در ماه خواهد بود.

لینک خبر


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۶ ، ۱۳:۴۷
روح الله علی بیگی

بسم الله الرحمن الرحیم

وَأَن لَوِ استَقاموا عَلَى الطَّریقَةِ لَأَسقَیناهُم ماءً غَدَقًا

ملت شریف و بزرگوار ایران!

خردادماه سال 1392 پس از تبریک به منتخب شما و آرزوی موفقیت در مسیر انقلاب اسلامی برای وی، به دوستان خود اعلام کردم: (کار ما تازه شروع شده است.)

آنچه در 4 سال گذشته دنبال شد جستجوی پاسخ های معتبر به مشکلات کشور بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی بود. حاصل این تلاش یافتن فرصت هایی سترگ در مسیر تعالی و پیشرفت کشور است که متاسفانه دولت فعلی ناتوان از مدیریت آنهاست . انتخابات در نظام مردم سالاری دینی نه صرفا مسیری برای دست یابی به قدرت، بلکه بستری برای ارتقای فرهنگ سیاسی، تبیین مسایل اصلی کشور، مشارکت وسیع افکار عمومی و چاره جویی مشکلات و تحکیم همدلی ملت در مسیر پیشرفت است . جمهوریت نظام اقتضا می‌کند، مردمی که آزادانه انتخاب می‌کنند راه حل‌های تفکر انقلابی را برای اداره‌ی امور بشناسند و  باور کنند. آن‌گاه که مردم اقناع شوند تنها تفکر انقلابی می‌تواند کشور را از تنگناها و تهدیدها عبور دهد و فرصت‌ها را به نتیجه برساند، این باور، مردم را به گزینه‌ای انقلابی در انتخابات رهنمون خواهد ساخت. همچنان که اگر ابرهای تردید بر کارآمدی گفتمان انقلاب اسلامی سایه افکند، باور مردم به آن تضعیف خواهد شد. چنان‌که در مناظرات سال 1392، چنین تردیدهایی سایه افکند . امروز وظیفه‌ی جریان انقلابی است تا راه حل‌های تفکر انقلابی را در عرصه‌های مهمی چون فرهنگ، سیاست، اقتصاد به ویژه در موضوعات مهمی چون تولید، اشتغال، مسکن، صنعت، کشاورزی، بانکداری و ...  به شکل برنامه‌ای قابل تحقق و باورپذیر به مردم ارائه کند. باید نشان داد ساختار اجرایی-اداری کشور، چه ایرادهایی دارد و چگونه می‌تواند در خدمت مردم قرار گیرد. باید نشان داد چگونه می‌توان با تبعیض، فقر، فساد مبارزه کرد. سعی ما آن بود این راه حل‌ها را بیابیم و به مردم ارائه کنیم . حضور مستمر در روستاها و شهرهای استانهای مختلف و برگزاری جلسات مباحثه دانشجویی در ده ها دانشگاه کشور تلاشی نه برای دعوت به خود بلکه وظیفه ای برای اثبات و تبیین کارآمدی تفکر انقلابی فارغ از هر شخص و چهره و گروه و جناح بود. وظیفه ای که همچنان اصلی ترین دستور کار همه دلسوزان انقلاب و علاقه مندان به پیشرفت کشور است. اینک در آستانه فرصت مبارک انتخابات بر تمام علاقه مندان به گفتمان انقلاب اسلامی است تا با حرکتی فراگیر و هماهنگ حقیقت کارآمد و گره گشای تفکر انقلابی را تبیین و در باور عمومی مستحکم کنند و اجازه ندهند افرادی با زاویه گرفتن از ولایت و شاخص هایی که مقام معظم رهبری در این سالها مکرر بر آن تاکید فرموده اند، گرایش هایی به اهمال و ناکارآمدی، خودباختگی و محافظه کاری و انحراف را به جامعه تحمیل و در عزم انقلابی مردم تردید ایجاد کنند.

اینجانب با تشکر از همه هموطنان و چهره های خدوم و دلسوز مخصوصا جوانان پرشور و باورمند انقلابی که در ماه های گذشته با نظر لطف، این برادر خود را به حضور در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند اعلام می‌کنم با تمرکز ویژه بر "موضوعیت" انتخابات و نه صرفا طریقیت آن برای کسب قدرت، در این فرآیند فعالانه حضور خواهم داشت  و از هم اکنون به سهم خود از همه نیروهای انقلاب دعوت می‌کنم با تمام توان برای شکوفایی ظرفیت انتخابات در مسیر بازیابی مسایل اصلی کشور و راه حل های مبتنی بر منظومه معرفتی- آرمانی انقلاب اسلامی در صحنه باشند . خداوندا! تو خود شاهدی آن‌چه از ناحیه‌ی ما صورت گرفت، نه رقابتی برای تصاحب قدرت، و نه تلاشی برای فزونی ثروت بود؛ بلکه می‌خواهیم نشانه‌های دین تو را آشکار و اصلاح را در سرزمین‌های تو برقرار سازیم تا بندگان مظلوم تو ایمن گردند و حدود الهی برپا شود.

سعید جلیلی. 26 فروردین‌ 1396

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۶ ، ۰۰:۳۷
روح الله علی بیگی

جلیلی در بازدید از منطقه مرزی مهران اظهار داشت: اگر این سیاست را دنبال کنیم که تعاونی‌های مرزنشینی به تعاونی‌های «صادراتی» تبدیل شود و دولت تسهیلات لازم را ارائه دهد، مرزنشینان به جای اینکه دریچه واردات کشور شوند، دریچه صادرات ایران خواهند شد . عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: عراق حدود 20 میلیاد دلار از ترکیه واردات دارد که اگر 10 درصد و حتی یک درصد این واردات از طریق استان ایلام تأمین شود، منابع قابل‌توجهی برای مردم این منطقه به دست می‌آِید . جلیلی در پایان تاکید کرد: مردم هر محل نسبت به دولت‌ها اشراف بیشتری بر وضعیت بومی خود دارند لذا مردم هر منطقه باید خودشان سند پیشرفت آن منطقه را تهیه کنند زیرا بنویسند زیرا دستگاه‌ها و سازمان‌ها نمی‌توانند مانند مردم آن منطقه، ظرفیت‌ها و قابلیت های آن منطقه را شناسایی کنند.

لینک خبر : سایت مشرق

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۶ ، ۲۱:۲۲
روح الله علی بیگی

دیدار بنده با آقای سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ فروردين ۹۶ ، ۱۸:۱۱
روح الله علی بیگی

این داستان ، مالیات ...! 


معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران : برای اولین بار در حدود نیم قرن گذشته، درآمدهای دولت ایران از محل اخذ مالیات بیشتر از درآمدهای نفتی این کشور شده است . علی کاردور معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران گفت استراتژی اقتصادی دولت حسن روحانی، کاهش قابل توجه وابستگی دولت به درآمدهای نفتی در مقابل اخذ مالیات بیشتر به صورت سیستماتیک است.

حسن روحانی : 
آنچنان رونق اقتصادی ایجاد بکنیم و آنچنان درآمد سرشار در اختیار مردم قرار دهیم که به 45 هزار تومان یارانه نیاز نداشته باشند! . زندگی خوب داشته باشند ... همه افراد شاغل باشند در خانواده  با افتخار  ... ما اگر زندگی مردم رو خوب کنیم مردم با افتخار مالیات به دولت میدهند  ...

پی نوشت :
نبلکه وضعیت مردم خوب نشد ، نبلکه درآمد سرشار نشد ، نبلکه همه افراد شاغل نشدند در خانواده ، بلکه چنان رکود و تورم بیکاری درست کردند ، چنان از مردم مالیات گرفتند که در کشور مالیات رتبه اول درآمد کشور را بدست آورد تا جائیکه کمر مردم در زیر این همه فشارها خم شده است . 



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۶ ، ۲۱:۰۲
روح الله علی بیگی

مهاباد ، به گزارش ایرنا ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی عصر شنبه در مراسم توزیع این کارت ها در فرمانداری اشنویه، گفت: دولت تامین معیشت مرزنشینان را موضوعی جدی و اساسی می داند و در نظر دارد تا مرزنشینی را به فرصت تبدیل کند. 
وی به برنامه ریزی های مدون دولت در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: این کارت ها با هدف بهبود معیشت روستائیان و مرزنشینانی که در فاصله 20 کیلومتری از مرز قرار دارند، توزیع می شود و در زمان حاضر اجرای این طرح در بین مرزنشینان جنوب آذربایجان غربی عملیاتی شده است. 
وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجرای این طرح در سایر شهرستان های مرزی شمال این استان، یادآور شد: مبلغ کارت های سود سوخت شناور است و به صورت قسطی پرداخت می شود.

لینک خبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۵۱
روح الله علی بیگی