تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان
بایگانی
نویسندگان

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

مدیرعامل سازمان همیاری خراسان‌رضوی گفت: هشتمین مرحله سود فروش سوخت مرزنشینان خراسان‌رضوی واریز شد.

احمد یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به واگذاری کارگزاری سوخت مرزی به سازمان همیاری و انجام اقدامات موثر در حوزه صادرات سوخت اظهار داشت: خوشبختانه با سازوکارهای قانونی که در این حوزه ایجاد شده، این طرح عواید خوبی برای مرزنشینان خراسان‌رضوی در برداشته است . وی با اشاره به واریز هشتمین مرحله سود فروش سوخت مرزنشینان خراسان‌رضوی توسط سازمان همیاری، افزود: در این مرحله اهالی 24 روستای تایباد با 5 هزار و 721 خانوار، 66 روستای تربت‌جام با 10 هزار و 230 خانوار و 9 روستا از شهرستان خواف با 2 هزار و 897 خانوار مشمول دریافت سود فروش سوخت شدند . مدیرعامل سازمان همیاری خراسان رضوی ادامه داد: مبلغ واریزی  از منابع صادرات سوخت همانند سنوات گذشته برای هر نفر یک میلیون ریال در نظر گرفته شده است . وی با بیان اینکه تنها استان کشور هستیم که سه شهرستان مرزی آن زیر پوشش طرح فروش سوخت مرزنشینان قرار دارد،گفت: این مبلغ با برنامه ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی و سایر دستگاه‌های متولی استان برای روستاهای واقع شده در شعاع 25 کیلومتری مرز در نظر گرفته شده است.

یزدان پناه بیان کرد: در این چارچوب فرآورده‌های نفتی مختلف توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان به عنوان کارگزار تعاونی مرزنشینان طبق نرخ‌های مصوب کمیته مرکزی تعیین نرخ  به کشور افغانستان صادر می‌شود که درآمدی مازاد بر پرداخت یارانه‌های دولتی برای روستاییان مرزنشین در بردارد . وی خاطرنشان کرد: این طرح علاوه بر توسعه اشتغال و تحرک‌بخشی به فعالیت‌های قانونی و رونق اقتصادی در جداره مرز، کاهش قاچاق سوخت به خارج از کشور و بریده شدن زنجیره قاچاق، بهبود سطح معیشت مرزنشینان، تثبیت جمعیت پایدار و همچنین مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به داخل روستاهای مرزی در محدوده مرزها را به دنبال داشته است.

لینک خبر 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۷ ، ۲۰:۰۸
روح الله علی بیگی

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : پس از گذشت ۵ ماه طرح دو فوریتی که در خصوص مشکلات عدیده مرز نشینان کشور ارائه شده بود وارد صحن مجلس نشده است. برای هفته آینده این طرح وارد صحن مجلس شود.

به گزارش ایسنا سید تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکری شفاهی در جلسه امروز (چهارشنبه) مجلس  با اشاره به بند ۲ اصل ۱۶۰ قانون اساسی گفت: به دلیل مشکلاتی که در مرزهای کشور داریم ۵ ماه قبل یک طرح دو فوریتی تحت عنوان اخذ عوارض خروجی مرزنشینان مطابق با قانون برنامه و بودجه سال ۹۶ ارائه کردیم. الان ۵ ماه است که این دو فوریت داخل صحن نیامده است.

کبیری ادامه داد: درآمد مرزنشینان ما از رفت و آمدهای مرزی بوده است. من درخواست می‌کنم به دلیل نیاز شدید مرزنشینان و مشکلات اقتصادی که امروز گریبانگیر این عزیزان شده است برای هفته آینده این دو فوریت داخل صحن مجلس بیاید و نمایندگان عزیز کمک کنند بلکه کاری برای مرز نشینان انجام دهند.

لینک خبر


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۷ ، ۲۰:۰۵
روح الله علی بیگی