تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان
بایگانی
نویسندگان

تضمین سود تسهیلات از سوی دولت به سرمایه‌گذاران مرزی/ تقویت زیر ساخت‌های مناطق مرزی با فروش سوخت


وزیر کشور گفت : مقرر شد برای کمک به مردم مناطق مرزی و تقویت زیرساخت‌ها از محل درآمد‌های حاصل از فروش سوخت هزینه شود . وزیر کشور گفت : مقرر شد برای کمک به مردم مناطق مرزی و تقویت زیرساخت‌ها از محل درآمد‌های حاصل از فروش سوخت هزینه شود. به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور در جلسه توسعه شرق و غرب که امروز (دوشنبه ۳۱ تیرماه) با حضور استانداران مرزی در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد : شورای توسعه شرق و غرب مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و مبتنی بر اینکه ما باید همه فعالیت‌ها و اقدامات را در مناطق مرزی اعم از اقدامات زیر ساختی ، عمرانی، توسعه‌‌ای، سرمایه‌گذاری ، تولیدی ، فرهنگی و اجتماعی را به گونه‌ای پیش ببریم که تقویت‌کننده امنیت در این منطقه باشند . وی با بیان اینکه موضوع و محور اصلی در مناطق مرزی مردم، شرایط زندگی ، سرمایه‌گذاری، تولید، اشتغال و خدمات دیگر است، گفت : در این جلسه که هر فصل یکبار برگزار می‌شود ، مجموعه‌ای از طرح‌ها، پروژه‌ها و پیشنهادات که دستگاه‌های مختلف می‌دهند، در این جلسه مطرح می‌شود ، رئیس جمهور آن را تأیید می‌کند و اجرا می‌شود . وزیر کشور تأکید کرد : امروز هم این جلسه تشکیل شدوطبق مصوبات قبلی ۵۰درصد سود تسهیلات برای کسانی که در این مناطق سرمایه‌گذاری می‌کنند را دولت تضمین می‌کند . دولت صد در صد سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی را از طریق سود بیمه‌ها تضمین می‌کند ، همچنین در این مناطق با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی مصوب شد تا هر استان ۱۰ مورد از طرح‌های خود را با اولویت ارائه دهد و این ۱۰ مورد با ۱۰۰ درصد تخصیص از سازمان برنامه و بودجه مورد حمایت قرار خواهد گرفت. رحمانی فضلی بیان کرد : موضوع گمرکات یکی از موضوعات مهم، هم از نظر تسهیلات واردات و صادرات، ترددها ، خدمات رسانی مناسب و کنترل‌های لازم بر قاچاق کالا و ارز است. بحث ایکس ری‌ها که قبلا مطرح شده بود در این جلسه دوباره مطرح شد . براساس گزارش وزارت اقتصاد و دارایی، گمرک در این زمینه توانسته گام‌های خوبی بردارد ؛ اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله است . وی تصریح کرد : مصوب شد که از طریق دولت کمک‌هایی صورت گیرد تا در یک زمان بندی مناسب آنها را تأمین کنیم، زیرا ایکس‌ری‌ها ساخت داخل هستند. وزیر کشور گفت : پیشنهاد دیگری در این جلسه مطرح و تصویب شد که باید رئیس جمهور آن را تأیید کند . این پیشنهاد برای تقویت بنیه امنیتی در مناطق مرزی و تشویق مرزبانان نیروی نظامی مرزبانی و امنیتی بود که باید حق الکشف‌هایی را برای این افراد در نظر بگیریم و متناسب با آن، نحوه ارائه حق الکشف‌ها نیز در جهت تقویت امنیت باشد . 

وی افزود : موضوع سوخت از مسائل بسیار مهمی است که در جلسات قبل تصمیمات خوبی برای آن گرفته و این تصمیمات امروز گزارش شد . سوخت را در این ۹ استان مرزی که در شرق و غرب واقع هستند با هماهنگی وزارت نفت در اختیار تعاونی‌ها و در اختیار مسئولان منطقه قرار می‌دهیم و آنها با قیمت‌های مناسب این سوخت را به طرف مرز صادر می‌کنند و از محل درآمد‌های آن هم در جهت پرداخت کمک‌های نقدی به مردم این مناطق تا شعاع ۲۰ کیلومتری و هم تقویت زیرساخت‌ها مدارس و در برخی مناطق حتی شیر برای دانش‌آموزان از این محل اختصاص داده شود. رحمانی فضلی در پایان گفت : امروز تقاضا این بود که هم سهمیه سوخت بنزین اضافه شود و هم در خصوص گازوئیل متناسب با همین روشی که در بنزین عمل شده، عمل شود ؛ بنابراین با وزارت نفت صحبت خواهیم کرد و اگر بتوانیم با آنها توافق داشته باشیم اقدام خوبی برای مبارزه با قاچاق سوخت در این مناطق است ، زیرا در این مناطق سوخت قاچاق می‌شد و با این روش توانستیم ۵۰ درصد سوخت را از مبادی رسمی با مجوز و قیمت‌های مناسب صادر کنیم که اثر آن بر مردم منطقه است . 

پی نوشت : 
آیا وزارت محترم کشور اطلاع ندارند مصوبه های بتصویب رسانده اند که سهمیه سوخت به هیچ وجه در اختیار تعاونیهای مرزنشین قرار نگیرد ؟ کارگروهی متشکل از شرکت نفت و استانداری و ... در هر استان خود مستقیم سهمیه سوخت مرزنشینان را صادر و یک یارانه چند ده هزار تومنی در اختیار مردم قرار میدهند ... 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۱
روح الله علی بیگی