تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان
بایگانی
نویسندگان


عزم جزم دولت برای به تعطیلی کشاندن تعاونیهای مرزنشین 


.. دولت یازدهم که در سال 1392 با شعار " تدبیر و امید " وارد عرصه انتخابات شد به نوعی بارقه امیدی در دل مردم و بویژه مرزنشینان جرقه زد و دل گرم به سخنان رئیس جهموری شدند که هنوز کلیپ سخنان ایشان با گذشت بیش از سه سال در فضاهای مجازی منتشر و دست بدست میگردد ( آنچنان رونق اقتصادی ایجاد بکنم . آنچنان مردم را از لحاظ درآمد .. که درآمد سرشار داشته باشند که اصلا نیازی به یارانه 45 هزاری نداشته باشند) و امروز با گذشت بیش از 1200 روز از آن تاریخ و آن سخنان پر امید آن چیزی که در منطقه و شهر خودم شاهد آن هستم ، میشود گفت تقریباً هیچ ... هیچ تغییری در زندگی مردم مستمند و نیازمند مرزنشینان این منطقه صورت نگرفت . اقتصاد هیچ رونقی نگرفت و سفره مردم بخاطر تورم روز به روز کوچک و کوچکتر میشود و چشم انتظارند کی سر برج فرا رسد تا با دریافت یارانه و خرید نان و غذایی شاید بتوانند چند روزی رنجهای خود را فراموش کنند و شادی کوتاهی به فرزندان خود هدیه بخشند . 


دولت محترم به جای حمایت از تعاونیهای مرزنشین که با اهداف حمایت از اقشار مرزنشین جهت رفع بیکاری و مهاجرت و تأمین نیازهای خانوارهای مستضعف و.. پدیدار شده و قدمت تشکیل آنها به سالهای خیلی دور میرسد ، متأسفانه با افزایش تعرفه واردات و مالیات و حذف بسیاری از کالاهای اساسی و تقلیل و کاهش میزان مابقی کالاهای که در لیست واردات این تعاونیها هست و بسیاری از آنها هم بی فایده و بی ارزش و فاقد صرفه اقتصادی هستند در مصوبنامه شماره (31819 /ت 51967 هـ) مورخه 18/03/1395 نسبت به این امر اقدام نموده و در واقع ثمره ی این مصوبه ، چیزی نبود جز به تعطیلی کشاندن تعاونیهای مرزنشین . 


البته بسیاری از مدیران دلسوز تعاونیها در این خصوص مکاتباتی انجام دادند و موضوع را با نمایندگان خود مطرح ساختند و بسیاری از مدیران تعاونیها هم بی تفاوت از کنار این قضیه گذاشتند و زحمت پیگیری موضوع را به خود ندادند که حداقل نمایندگان مجلس به تصویب آن رای ندهند . باوجود 17 استان مرزی و بیش از  160 نماینده استان مرزنشین متأسفانه شاهد تصویب چنین قوانینی هستیم که جای تأسف هم دارد .  


اکنون اینجانب دغدغه ی ندارم جز اینکه واقعا چه کسی باید پاسخگوی این همه سوال بی پاسخ مردم مرزنشین باشد ؟ اینکه میپرسند کارت الکترونیک برای چه بود ؟ فایده آن چیست ؟ این همه هزینه رفت و آمد و گرفتن کارت و هزینه تمدید و هزینه پست و.... ؟ حداقل وزارت صنعت و معدن که متصدی صدور این کارتها هستند شماره ی در اختیار مردم بگذارند برای پاسخگویی

نوشته : روح الله علی بیگی 



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۱
روح الله علی بیگی