تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان
بایگانی
نویسندگان

قطع سخنان حسن روحانی با شعارهای اعتراضی مردم کرمانشاه


سفر دیرهنگام دولت یازدهم به کرمانشاه

سفر هیأت دولت به استان کرمانشاه بسیار دیر انجام گرفت و این در حالی است که برخی استان‌های برخوردار که نیازهای حیاتی همچون کرمانشاه ندارند، مصوبات سه سال پیش سفر دولت به استانشان را به بهره‌برداری رسانده‌اند و نکته دیگر این است که بیکارترین استان کشور در آستانه سفر دولت یازدهم با یک بی‌وفایی از سوی دولت‌مردان مواجه شده است که بر این اساس دولت در پیشنهاد پروژه‌های کلان به مجلس، راه‌آهن کرمانشاه و منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را مصوب نکرده است و بنا بر گفته نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، نوبخت قول مساعد مبنی بر انجام این 2 مورد را از قبل داده که البته به آن عمل نکرده است‌.

اقدام غیرسیاسی نمایندگان کرمانشاه در دفاع از حق مردم

تحقق این مصوبات می‌توانست در توسعه همه‌جانبه استان مظلوم و‌ محروم کرمانشاه بسیار موثر باشد که بر همین اساس نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هماهنگ و یک‌صدا در آستانه سفر دولت اعلام کردند که در این شرایط نامهربانی دولت در حق مردم این خطه به استقبال رئیس‌جمهور نمی‌روند و این یک اقدام غیرسیاسی و برای دفاع از حقوق مردم است.

اقدامات خلاف شعارهای دولت تدبیر

مجمع نمایندگان اعلام کرده‌اند در صورت تغییر رویکرد دولت هیچ غرض شخصی ندارند و‌ دولت را در این سفر با تمام توان مشایعت خواهند کرد. با این اوصاف نکات دیگری نیز قابل مداقه است که از جمله آن می‌توان به برخی از تشریفات غیرضروری اشاره کرد. برخی از نهادها و دستگاه‌ها برای استقبال از رئیس‌جمهور به کارکنان خویش اعلام کرده‌اند در مراسم هیأت دولت حضور یابند و حق مأموریت نیز دریافت کنند که این امر با رویکرد شعارهای دولت و کارگزاران نظام اسلامی هم‌خوانی ندارد . از سوی دیگر برخی از مسؤولان نیز برای نشان دادن وفاداری خویش به دولت به‌جای کارکردن، ایجاد اشتغال و تحول‌آفرینی که منجر به محبوبیت دولت می‌شود، با اقدامی نادرست به بخش‌های زیرمجموعه فشار آورده‌اند تا جمعیت زیادی در سفر رئیس‌جمهور در مراسم استقبال شرکت کنند . اقدامات دیگر همچون استفاده از امکانات عمومی برای رونق مراسم استقبال تنها فریب دادن دولت‌مردان است، چراکه استقبال باید متشکل از افرادی باشد که به‌دور از تحمیل و تهدید و یا تشویق و وعده و وعید به این مراسم بیایند. سفر رئیس‌جمهور نباید یک کاروان فرمایشی، تبلیغاتی و نمایشی باشد، بلکه مرهمی باید بر زخم‌های متعدد موجود بر پیکره این استان توسط دولت گذاشته شود . برخی افراد نیز با اقدامی عجیب اقدام به چاپ بنرهایی کرده‌اند که در نوع خود موجب شده توسط افراد بسیاری مورد انتقاد و البته تمسخر قرار بگیرد. در این بنرها عنوان ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی! درج شده است که این ستاد دیگر در این زمان نه وجاهت قانونی و نه وجود خارجی دارد، چراکه زمان انتخابات گذشته و اینک نیز در انتخابات قرار نداریم. البته بدسلیقگی اینجا بیشتر مشخص می‌شود که حتی سطل آشغال شهری را از زیر داربست محل نصب بنر کذایی جابه‌جا نکرده‌اند تا به نوعی احترام رئیس‌جمهور کشورمان در نوع بصری برای شهروندان حفظ شود.

لینک خبر


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۷
روح الله علی بیگی