تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان
بایگانی
نویسندگان

رهاورد منطقه آزاد تجاری مهران .

پنجشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۳۰ ب.ظ
پایگاه اطلاع رسانی تعاونیهای مرزنشینان - رهاورد منطقه آزاد تجاری مهران .

04 / 11 / 1393

بخشی از رهاورد منطقه آزاد تجاری مهران

قسمتی از خبر سایت ایلام بیدار

پس از اعلام رسانه ای تصویب منطقه آزاد تجاری شهر مهران و بکار بردن این پیشوند شوم و نا مبارک قبل از اسم شهرستان مهران ، باز هم قیمت زمین و منزل در این شهر به صورت سرسام آوری افزایش یافته است. در شهری که فعلا هیچ کار خاصی در زمینه فعالیت منطقه اقتصادی رخ نداده و شاهد نصب تابلو آن از سالهای گذشته هستیم باعث گردیده تا دلالان محلی از این فرصت سوء استفاده کرده و به بهانه پیشرفت تجاری و بازرگانی خود سرانه قیمت ها را چند برابر واقعی افزایش دهند.

به وضوح مشاهده میکنیم که قبل از اینکه مهران به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود به منطقه ویژه دلالان تبدیل شده و این روند را نمی توان به فال نیک گرفت .

هم زمان بودن نصب تابلو منطقه ویژه اقتصادی همراه با اسکان شرکتهای نفتی در شهر ، دلالان زمین و ملک را به تکاپو انداخته تا جایی که برخی بنگاه های مسکن می گویند: خانه ای اجاره ای وجود ندارد اگر هم باشد اجاره آنها در ماه 600 هزار تومان به بالاست و برخی از منازل مسکونی نیز به کمتر از ماهی یک میلیون و پانصد هزار تومان اجاره داده نمی شود .یکی از صاحبان بنگاه های معاملاتی مسکن در مهران نیز میگوید : اعلام منطقه آزاد تجاری بین 30 تا 40درصد قیمت مسکن را افزایش داده همچنینمدیران و شاغلین شرکتهای نفتی نیز بر این افزایش قیمت تاثیر گذار بوده اند و هر نرخی را که صاحب خانه پیشنهاد کند قبول می کنند و همین امر باعث شده تا عده ای سودجو وارد عرصه خرید و فروش مسکن شوند و از این آشفته بازار بیشترین سود را به جیب بزنند.

منطقه آزاد تجاری شدن مهران خواسته چه کسانی است ؟ چه کسانی از این قضیه سود می برند ؟

به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایرنا ایسنا

ایجاد منطقه آزاد تجاری نیاز صادرکنندگان در مرز .

رییس اتحادیه صادر کنندگان استان ایلام گفت: نیاز و خواسته فعالان و صادرکنندگان استان، تبدیل مرز بین‌المللی مهران به منطقه آزاد تجاری است . وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: تحقق این مهم می‌تواند موجب رونق تولید و در نتیجه توسعه اقتصادی استان شود.

.............................

با توجه به بیان این خبر از خبرگزاری فوق به صراحت میتوان به این موضوع پی برد که هیچ گاه منطقه آزاد تجاری و قرار گرفتن این پیشوند شوم و نامیمون و نامبارک قبل از اسم شهرستان خواسته همه مردم نبوده و نباید آن را بنام مردم بیان نمود .

چگونه مرز و بازارچه ی که حتی برای کارگری در آن ماهها باید در نوبت قرار گرفت میتواند مایه پیشرفت برای مردم بیچاره و دردمند شهرستان باشد ؟

چگونه بالارفتن اجاره بهااز یکصد هزار تومان به یک میلیون توماندر شهری که تابستان گرمای بالای 50 و 60 درجه را به چشم خود میبیند ، مایه پیشرفت هست ؟ چطوری در این گرانیهای وحشتناک تحمیلی به مردم از سوی عده ای سود جو و سرمایه دار و صادر کننده پیشرفت هست و مایه پیشرفت شهرستان میشود که ما از درک این موضوع عاجزیم ؟

با منطقه آزاد تجاری شدن چه تحولی در زندگی مردم بیچاره و جنگ زده این شهرستان بوجود می آید که ما نمی فهمیم ؟ موجب رونق تولید چه میشود ؟ چه تولیدی داریم که بخواهیم آن را هم رونق دهیم ؟

خواسته مردم مهران منطقه آزاد تجاری شدن این شهر نبوده و نیست بلکه تأمین معیشت مرزنشینان بوده با ایجاد بازارچه کوله بری به مانند بازارچه های کردستان و .. نه ایجاد طرحی که کسانی که سرمایه دارند بر سرمایه های خود بیفزایند


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۹
روح الله علی بیگی