تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان
بایگانی
نویسندگان

رسول خضری، نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با بیان اینکه طرح او با موضوع ساماندهی و حمایت از کولبران به دلیل انتخابات مجلس و تعطیلی پارلمان در صحن علنی مطرح نشده است، اظهار کرد: منتظریم به محض شروع برنامه های پارلمان، این طرح را به صحن علنی بیاوریم و رای گیری کنیم. او با بیان اینکه مرزهای کشور به ویژه مرزهای غربی به دلیل جنگ های دوران دفاع مقدس دچار عقب ماندگی شد، ادامه داد: بودجه لازم برای پیشرفت و جبران عقب ماندگی ها به مناطق محروم داده نشد و به علاوه، نبود اشتغال پایدار دلیل اصلی کولبری در مناطق مرزی و به ویژه غرب کشور است.

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس با تاکید بر اینکه در مناطق مرزی اشتغال پایدار وجود ندارد و کارخانه ها و صنایع هم توسعه پیدا نکرده اند، تصریح کرد: پیگیر هستیم که از قانون مبادلات مرزی، زمینه ایجاد و احداث کارخانه ها و صنایع تبدیلی، تکمیلی، اشتغال پایدار و ایمن با ساعت کاری مشخص و بیمه تامین اجتماعی را فراهم کنیم تا جان مرز نشینان به خطر نیفتد. خضری بیان کرد: آقای روحانی در صورت استفاده مناسب از ظرفیت بازارچه های مرزی، می توانست بهترین نقش را در بخش کاهش قیمت ها، تامین ارز و قیمت کالاهای اساسی مردم ایفا کند و توصیه اکنون ما بهره گیری از همین ظرفیت های مرزی است. نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار می رود موضوع اشتغال پایدار و سرمایه گذاری دولت در این مناطق سامان یابد و کارخانه ها و صنایع در این بخش از کشور قرار گیرند.

او با بیان اینکه موضوع های یاد شده در گرو نگاه ویژه به مناطق مرزی است، گفت: دولت باید با توجه به مرزهایی که مردم آن با جانفشانی نگذاشتند وجبی از خاک کشور به دست بیگانه بیفتد، موجب دلگرمی شود. نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی توجه به همه بخش های کشور را ارزشمند دانست و اظهار کرد: لازم است به مرزها که در تامین امنیت نقش بسزایی دارند، توجه شود؛ چراکه امنیت پایدار وابسته به اشتغال، اقتصاد و معیشت مرزنشینان است. خضری گفت: چند ماه پیش آقای انصاری، معاون امور اقتصادی وزارت خارجه را برای بررسی بازارهای مشترک مرزی به پیرانشهر و سردشت و همچنین بازدید از مرزهای رسمی تمرچین و کیله و بازارچه های رسمی قاسم رش و اشکان دعوت کردم تا با ایجاد بازارچه های مرزی بتوانیم از مبادلات مرزی و فعال کردن کارت مرزنشینان، اقتصاد و اشتغال زایی مردم و کولبران را سامان بخشیم. او حضور انصاری را در مرزها فرصت خوبی توصیف کرد و افزود: معاون امور اقتصادی وزارت خارجه در اواخر دهه ۵۰ و اوایل دهه شصت هجری شمسی فرماندار پیرانشهر بوده است و خوشبختانه شناخت کافی و دقیق از مرزهای غربی دارد.

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس بیان کرد: می دانیم تحریم ها و محدودیت ها وجود دارد، اما سال های گذشته و قبل از سال ۱۳۹۰ قیمت نفت بالا بود و برای اشتغال پایدار سرمایه گذاری نشد؛ تنها راه حل این معضل توجه به اشتغال پایدار و ایجاد بازارچه های مرزی است که با استفاده از همین بازارچه ها می توانیم تحریم ها را دور بزنیم و متاسفانه دولت از این موقعیت به خوبی استفاده نکرد. خضری تصریح کرد: به برکت وجود نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مرزهای کشور از پایتخت هم امن تر است و این جای افتخار برای مردم ماست. این به برکت مردم مرزنشین و نیروهای امنیتی است و ما سپاسگزار و قدردان زحماتشان هستیم. نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس با تاکید بر اینکه نگاه به مناطق مرزی باید اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد و نه امنیتی، گفت: مرزها امن و زمینه برای سرمایه گذاری آماده است و از این موضوع بسیار هم استقبال می شود، اما دولت باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.

لینک خبر

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۱
روح الله علی بیگی