تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان
بایگانی
نویسندگان

مرزنشینان مازندران بی خیال کارت مرزنشینی شدند

چهارشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰ ب.ظ

درحالی کمتر از 50 روز تا پایان مهلت قانونی تمدید کارت الکترونیکی مرزنشینان زمان باقی است و با وجود اطلاع رسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، تاکنون حدود 23 درصد از مرزنشینان کارت خود را تمدید کرده و به نظر می رسد بقیه بی خیال این کارت شدند.

به گزارش تابناک مازندران، براساس آخرین آمار اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران 800 هزار نفر در این استان مشمول دریافت کارت الکترونیکی مرزنشینی هستند که تنها 148 هزار نفر تاکنون با مراجعه با سایت یکپارچه مرزنشینان ایران برای تمدید آن مراجعه کرده اند.براساس ابلاغیه اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت مازندران، خانوارهای مرزنشینی که تا پایان سال جاری کارتشان را تمدید نکنند از سال آینده هیچ گونه سهمیه ارزی به آنها اختصاص داده نمی شود . رئیس اداره بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : تاکنون 148 هزار و 179 نفر از مرزنشینانی که مهلت کارتشان به اتمام رسیده برای تمدید کارت الکترونیکی خود مراجعه کردند.

یوسف خسروزاده براساس دستورالعمل مرزنشینانی که مهلت قانونی کارت الکترونیکی آنها به پایان رسید، صرفا تا پایان سال جاری برای تمدید کارتشان مهلت دارند و پس از این زمان در سال آینده سهمیه ارزی به آنها تعلق نمی گیرد . وی علت اصلی بی خیالی حدود 77 درصد از مرزنشینان استان برای تمدید کارت الکترونیکی را ناشی از نبود حساب و کتاب درست در شرکت های تعاونی مرزنشینان ، هزینه تمدید کارت و اجرایی نشدن قانون معافیت مالیاتی برای دارندگان کارت مرزنشینی اعلام کرد . رئیس اداره بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران بار دیگر از مرزنشینان این استان که مهلت قانون کارت الکترونیکی آنها به اتمام رسیده خواست تا با مراجعه به سامانه مدیریت یکپارچه مرزنشینان ایران کارتشان را تمدید کنند . خسروازده از میزان سهمیه ارزی تعاونی مرزنشینان این استان ابراز بی اطلاعی کرد . در مازندران 19 شرکت تعاونی مرزنشینان فعالیت دارد . سهمیه ارزی تعاونی مرزنشینان این استان در سال 91 حدود 24 میلیون دلار بود .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۴
روح الله علی بیگی

نظرات  (۲)

سلام.میخوام برای شروع این کار و فرصت های درامد زایی از طریق کارت مرز نشینان باید از کجا شروع کرد و چطور؟اکثر سایت ها فقط گفتن ی فرصت هستش و.. جایی راهنمایی دقیق تر نکرده .خیلی ممنون میشم بگین ی کسی مث من میخواد تازه شروع کنه چیکار و چطور باید شروع کنه
پاسخ:
با سلام
بنده قبلاً به این سوال پاسخ دادم
ابتدا کاش اول مینوشتید ساکن کدام استان هستید .
فعلا ً و در حال حاضر از این کارت بصورت شخصی و انفرادی نمیتوانید استفاده کنید . هر چند در بعضی شهرها مرزهای تجارت کوله بری و تجارت چمدانی وجود دارد و باز بی ربط با کارت الکترونیک دانسته اند اما امتیازاتی هست که برای مرزنشینان قائل شده اند و در بعضی شهرهای دیگر نیز سهمیه سوخت پرداخت میگردد اما در مابقی استانها تنها باید کارت را در اختیار تعاونی مرزنشینان قرار داد و تعاونی پس از دریافت سهمیه ارزی و عایداتی که از طریق صادرات و واردات نصیب تعاونی میشود ، سود حاصله را در بین اعضا تقسیم نماید که متأسفانه این به اصطلاح سود ، زیاد هم چشم گیر و قابل توجه نیست .. اینکه برخی سایتها بصرف داشتن اطلاعات انداکی مینویسند یک فرصت هستش بهر حال به این گفته نقدها وارد هست و این به اصطلاح فرصت را چنانچه میتوانند یا بهتر میدانند ، تشریح نمایند ؟ وقتی نتوان از تمام ظرفیت مرزنشینی و امتیاز کارت و اهدافی که برای آن در ابتدا تعریف شده بود بهره برد دیگر فرصت نیست . 
موفق باشید
سلام از مرز نشینان ساری یا بهشهر هستم تاحالا متوجه انقضا کارت نشده بودم و به هیچ دردی هم نخورد تاحالا .
الان هم اگه بخام تمدید کنم چیکار باید بکنم؟
انقضا واسه سال ۹۴ هست 
پاسخ:
با سلام
شما میبایست جهت تمدید انقضا کارت الکترونیک ، با دردست داشتن کارت به یکی از دفاتر پیشخوان دولتی مراجعه نمایید و با پرداخت مبلغ 10 هزار تومان دیگر نسبت به تمدید آن اقدام نمائید . چرا که بعدا اگر مزیتی داشته باشد در صورت عدم تمدید از آن محروم خواهید شد ..

بهر جهت شما درست میفرمائید اینکه بیان میکنید تا کنون به هیچ دردی نخورده ...
ما هم ، این سوال را از کسانی که این طرح را بوجود آورده اند و بابت صدور و تمدید آن دارند وجه دریافت می نمایند داریم که ؛ حداقل پاسخگوی مردم باشند که از گرفتن آن چه عایداتی نصیب مرزنشینان شده که حال برای تمدید آن اقدام نمایند و باز مبلغی مردم جهت تمدید آن باید پرداخت نمایند ...
موفق باشید