تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان
بایگانی
نویسندگان

شرکتهای تعاونی مرزنشینان خراسان شمالی برای سرمایه گذاری و رفع کمبود نقدینگی شرکتهای خود می توانند از 2 میلیارد تومان ذخیره صندوق توسعه کشاورز ی استان استفاده کنند .


دلپسند در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی  استان عدم تخصص / بی تعهد و کمبود نقدینگی را از اهم مشکلات تعاونی ها ی مرزی استان برشمرد وگفت: تعاونی های مرز نشین استان کماکان با مشکل توسعه روبرو هستند که لازم است اداره تعاون شهرستانها با برگزاری کلاسهای آموزشی از مقررات تشکیل تعاونی ها تا مدیریت شرکتها را به آنها آموزش دهند تا سرمایه گذاریها در صادرات وواردات مرزنشینان جایگاه خود را در اقتصاد مرزنشینان و استان پیدا کند .

دلپسند همچنین از آمادگی استاندار ی وصندوق توسعه کشاورزی استان برای ارائه تسهیلات تا 2 میلیارد تومان به مرزنشینان برای سرمایه گذاری صادرات و واردات استان خبر داد وگفت : شرکتهای تعاونی می توانند از این تسهیلات با کارمزد یک و نیم درصد بهره مند شوند . رئیس سازمان صنعت و معدن وتجارت استان هم در این جلسه با تاکید بر اینکه طبق قانون مرزنشینان از تخفیفات گمرکی برخوردارند که لازمه کسب این تخفیفات در مبادلات مرزی /داشتن کارت صادرات مرزنشینان است گفت: از پارسال ثبت نام برای صدور کارت های جدید برای مرزنشینان در دفاتر پیشخوان دولت  در استان آغاز شد واز مهرماه امسال نیز به مدت سه ماه  این ثبت نامها مجددا انجام  می شود .

نیکدل همچنین با اشاره به فعالیت 11 شرکت تعاونی مرزنشینان در استان از ثبت نام 34 هزار و 821 خانوار مرزنشین در سامانه صنعت و معدن و تجارت استان خبر داد و افزود: تاکنون برای 27 هزارو 327 خانوار کارت صادر شده است که 25 هزار و 978 متقاضی /کارت خود را دریافت کرده اند .

لینک خبر 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۲
روح الله علی بیگی