تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان
بایگانی
نویسندگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از آماده استفاده بودن کارتهای الکترونیکی مبادلات مرزی اعضای تعاونی های مرزنشین استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، عباداله اکبری در چهارمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که در استانداری برگزار شد؛ با اعلام این خبر افزود: از این پس کلیه فعالیت های مبادلات مرزی مرزنشینان عضو در این تعاونی ها، اعم از اختصاص سهمیه مبادلات مرزی، صادرات، واردات و .... از طریق این کارت الکترونیکی صورت خواهد پذیرفت.
وی به آخرین وضعیت صدور کارتهای الکترونیکی مبادلات مرزی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزی تاکنون، تعداد 118 هزار و 817 خانوار در استان با جمعیت 425 هزار نفر در سامانه یکپارچه مدیریت مزنشینان ثبت نام کرده اند.
وی اضافه کرد: همچنین در طی این مدت 102 هزار و 106 فقره کارت صادر و در اختیار دفاتر پیشخوان دولت جهت تحویل به مرزنشینان استان قرار گرفته است.
معاون برنامه ریزی استاندار نیز در این جلسه بر استفاده حداکثری از ظرفیت تعاونی های مرزنشینان به نفع افزایش درآمد و رفاه خود مرزنشینان تاکید کرد و گفت: در گذشته دلالان و واسطه گرها با سوء استفاده از سهمیه مرزنشینان بیشترین سود را از مبادلات مرزی می بردند .
وی یکی از اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت را از اجرای طرح صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزی، قطع دست دلالان و هدایت درآمدهای حاصل از این مبادلات به خود مرزنشینان عنوان کرد.
دیزج نژاد به نقش مهم تعاونی های مرزنشینان در نوع و میزان کالاهای وارداتی اشاره کرد و افزود: واردات کالا باید به جای اجناس لوکس به سمت کالاهای اساسی و مورد نیاز جامعه هدایت شود و مصلحت تولید ملی در همه حال مورد نظر واردکنندگان باشد.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۲
روح الله علی بیگی