تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان
بایگانی
نویسندگان

به گزارش پایگاه خبری کاسب امین، مهندس رضا مروتی معاون استاندار گلستان در این جلسه گفت : در آینده نزدیک تحولاتی را در استان شاهد خواهیم بود . منطقه آزاد پتانسیل و فرصت بسیار مناسبی برای استان ایجاد خواهد کرد که اگر دستگاههای مرتبط کار خود را بدرستی انجام ندهند و برنامه ای در این زمینه نداشته باشند این پتانسیل و فرصت تبدیل به تهدید خواهد شد .
مهندس مروتی از اعضای شورای ساماندهی مبادلات مرزی در خواست نمود تا با تلاش مضاعف و بازنگری کلی در حوزه های مختلف کاری خود نقاط ضعف موجود را شناسایی و آسیب شناسی نمایند .
مهندس حسینقلی قوانلو نیز گفت : بر اساس سامانه جدید که در سال 91 راه اندازی شده در حال حاضر 45000 خانوار عضو سامانه شده اند که این اعضا باید به تعاونی های مربوطه در 12 نقطه مورد نظر استان مراجعه و کارتهای خود را فعال کنند .
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان افزود : ارزش دلاری صادرات تعاونی های مرز نشین استان در سال گذشته 3/6 میلیون دلار می باشد که امیدواریم در سالجاری با تقویت تعاونی های مرز نشین ،آموزش و حضور این تعاونی ها در پروژه های مختلف شاهد رشد صادرات در این حوزه باشیم .
وی با اشاره به عدم آشنایی تعاونی های مرزنشین با مباحث مربوط به مبادلات تجاری این مورد را یکی از مشکلات اصلی این بخش اعلام و خواستار آموزش و بروز رسانی اطلاعات اعضای این تعاونی ها با مسائل مربوط به تجارت و مبادلات مرزی شد .
مهندس قوانلو همچنین بر لزوم راه اندازی آزمایشگاه مرجع در گمرک استان اشاره کرد و افزود : با راه اندازی منطقه آزاد قطعا حجم مبادلات تجاری افزایش پیدا خواهد کرد و لازم است زیر ساختهای مورد نظر در زمینه آزمایشگاه و ... نیز اماده شود .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۲
روح الله علی بیگی