تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان
بایگانی
نویسندگان
مرزنشینان هرمزگانـی برای ثبت نام و دریافت کارت مبـادلات مـرزی مـی توانند تا پایان خـرداد بـه دفاتر پیشخوان دولت مراجعـه کنند . 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندر عباس رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان گفت : تمام خانوارهایی که در فاصله ۳۰ کیلومتری از ساحل زندگی می کنند ، به استثنای بندرعباسی ها می توانند کارت مبادلات مرزی دریافت کنند . 

قاسمی افزود : تاکنون برای مرزنشینان هرمزگانی ۱۴۸ هزار کارت مبادلات مرزی صادر شده است که تنها ۵۵ هزار کارت آن فعال شده است . وی گفت : صدورکارت مبادلات مرزی برای مرزنشینان از سال ۹۱ آغاز شد و تاکنون فقط سه تعاونی در پارسیان ،بستک و بندرکنگ فعالند و ۴۳ تعاونی غیر فعالند . 
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان گفت :ارزش صادرات کالا از تعاونی های مرزنشین در این مدت ۱۲۵ میلون دلار بود و ۴۸۰ میلیون دلار کالای اساسی هم وارد کشور کردند . محدودیت زمان نام نویسی ، نبود امکان جابجایی کالا در ایستگاههای بازرسی با وجود مجوز قانونی ، دریافت مابه التفاوت سالهای گذشته نرخ سازمان حمایت از مصرف کننده و نبود مدیریت قوی و نظارت مناسب بر فعالیت این تعاونی ها از مهم ترین مشکلات تعاونی های مرزنشین است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۲
روح الله علی بیگی