تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان

اخبار تعاونیهای مرزنشین کشور

تعاونی مرزنشینان
بایگانی
نویسندگان

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت خراسان شمالی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان  صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: سه هزار و 600 پرونده ناقص مرزنشینان استان از سال 91 تاکنون روی دست این اداره کل مانده است.

قاسم ایزانلو اظهارکرد: این میزان 14 درصد از کل پرونده های تشکیل شده برای دریافت کارت الکترونیکی مرزنشینان است.  وی به متقاضیان کارت الکترونیکی مرزنشینان استان توصیه کرد تا پایان خردادماه برای ثبت نام و رفع نقص کارت های خود به سایت این کل مراجعه کنند، در غیر این صورت فرصتی برای ثبت نام نخواهند داشت . وی افزود: از زمان ثبت نام مرزنشینان برای کارت الکترونیکی مرزنشینی حدود 32 هزار و 449 مرزنشین خراسان شمالی با جمعیت تحت پوشش حدود 110 هزار و 642 نفر ثبت نام کردند . به گفته وی تاکنون 26 هزار و601مرزنشین خراسان شمالی موفق به دریافت کارت الکترونیکی مرزنشینان شده که 17 هزار و 656 نفر از این مرزنشینان کارت خود را با مراجعه به شرکت های تعاونی مرزنشینان تمدید کردند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی سهمیه ارزی پیش بینی شده برای مرزنشینان استان را برای سالجاری حدود هشت میلیون دلار اعلام کرد.

ایزانلو تعداد شرکت های تعاونی مرزنشینان خراسان شمالی را 11شرکت دانست که این شرکت ها کار پشتیبانی از این مرزنشینان را در امر صادرات و واردات بر عهده دارند . این مسوول هدف از الکترونیک کردن کارت های مبادلات مرزی را دسترسی آسان به آمار و اطلاعات مرزنشینان و انجام امور مبادلات مرزی دانست . خراسان شمالی 310 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد که در سال گذشته 270 میلیون دلار صادرات از این استان به خارج کشور صادر شد که 30 درصد آن به کشور ترکمنستان بود.

لینک خبر 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۲
روح الله علی بیگی